צועדים מהעמק לירושלים במחאה על ההתנתקות

עשרה מתושבי עמק יזרעאל, בהם חקלאים וכן ישי צימרמן, ששירת עם אריאל שרון ביחידת 101 בשנות ה-50', פתחו היום (א') לפני הצהריים בצעדה לכיוון בית ראש הממשלה בירושלים, במחאה על תוכנית ההתנתקות.

הצועדים התכנסו באנדרטת השומר אלכסנדר זייד המשקיפה על עמק יזרעאל, כיוון שלדבריהם אלכסנדר זייד מסמל את "העקשנות לציונות" והאנדרטה היא מסר של ערכי האדמה וכיבושה. "אלכסנדר זייד הוא סמל בדרך הציונית שלנו ושל עם ישראל", ציינו הצועדים.

בועז דרומי, אחד הצועדים, אמר לכתב עתי"ם: "אנו צועדים להביע את מחאתנו נגד ההתנתקות וקוראים לראש הממשלה לחזור לדרך דמוקרטית. הוא לא זכאי להשתמש בקולות שלנו כמי שבחרו בו לדרך הפוכה מזו שהציג בעת הבחירות. אנחנו הצבענו על מה שהוא הבטיח לנו ולכן אנו קוראים לו לחזור לדרך דמוקרטית וללכת לבחירות כשנושא עקירת היישובים הוא הנושא המרכזי בה".

עשרת הצועדים מתכננים להגיע לירושלים ביום רביעי לקראת חג שמחת תורה ולהגיש לראש הממשלה מכתב, ובו עיקרי "האני מאמין" שלהם בנושא ההתנגדות להתנתקות. "יש בתוכנו משהו של תמימות, אם אנחנו קמים והולכים. אחד הותיר רפת עם פרות, אני עצמי גנן, אחד השאיר אחריו מוסך בקיבוץ ולאחר חממות, וכל אחד עזב בתמימותו את עבודתו. אנו נישן בלילות בחיק הטבע עד הגעתנו לירושלים", ציין בועז דרומי.