ביה"ד להגבלים עסקיים הורה לשטרום לסיים תוך 45 ימים בדיקה בנוגע להסכם לחלפי מכוניות

אוטו ליין טענה ש-UMI ואחרות עדיין מחייבות את מוסכי השירות להשתמש רק במוצרים שהן מייבאות

על הממונה להגבלים העיסקיים, דרור שטרום, להודיע לבית הדין להגבלים עיסקיים בתוך 45 יום מתי יסיים לבדוק טענות בנוגע להסדר השימוש בחלפים.ביה"ד קבע כי על שטרום לבדוק האם UMI וייבואני רכב אחרים מפרים צו מוסכם האוסר עליהם להגביל את מוסכי השירות בכל הנוגע לרכישת חלפים שיובאו ע"י חברות מתחרות.

כך עולה מהחלטה שהתקבלה ע"י שופטת בית הדין להגבלים עיסקיים, מיכאלה שידלובסקי-אור. מדובר בפנייה של חברת אוטו ליין, לפיה UMI מפרה את הוראות הצו המוסכם שנתן ע"י בית הדין בדצמבר 2002 בעניין יבואני הרכב ומוסכי השירות מטעם היבואנים.

הצו הוצא לאחר שאוטו ליין ואחרים התלוננו שיבואני הרכב פוגעים בתחרות בענף החלפים בשל העובדה, כי הם חייבו את מוסכי השירות לרכוש ולעשות שימוש אך ורק במוצרים שהן מייבאות.

שטרום סבר, כי עניין זה מהווה הסדר כובל הפוגע בתחרות בין הספקים השונים של מוצרי התעבורה. לאחר מו"מ הגיעו הצדדים לצו מוסכם אשר קיבל תוקף של פסק דין.

על-פי הצו נאסר על ייבואני הרכב להגביל את מוסכי השירות בכל הנוגע לרכישת החלפים או השימוש בהם וזאת בכפוף לשני חריגים.

אוטו ליין טענה, כי במהלך טיפול או תיקון רכב במוסך מורשה של UMI החברה מחייבת את מוסכי השירות לרכוש חלפים המסופקים בידיה.

לטענת אוטו ליין, היא פנתה לממונה על ההגבלים העיסקיים אך הוא הודיע באמצעות אורנה גלבשטיין חוקרת במחלקת החקירות, כי הטיפול בתלונת אוטו ליין הופסק לאחר שזו העבירה מסמכים אשר אינם עדכניים ואינם רלבנטיים.

בית הדין קיבל את עמדת שטרום, אך שידלובסקי-אור אמרה כי הטענות מצריכות בדיקה עובדתית ומשפטית. לפיכך, על שטרום לפעול לברור מקיף של טענותיה של אוטו ליין ולא להסתפק בראיות המובאות ע"י החברה. (ה.ע 28/01).