כ-75 פלשתינים נהרגו מתחילת המבצע; 60% מההרוגים זוהו עד כה כמחבלים

גורמים בצה"ל: תיתכן עצירת המבצע לאחר שהפלשתינים החלו להווכח על כדאיות המשך הקסאמים

כוחות צה"ל ממשיכים זה היום השישי בפעילות נגד רקטות הקסאם בצפון רצועת עזה. עד ליום השישי הרגו כוחות צה"ל למעלה מ-75 פלשתינים. לדברי צה"ל לא נהרגה במהלך המבצע אף אשה, אך נערים אחדים מתחת לגיל 16 נפגעו ונהרגו.

במבצע שעורכים כוחות הביטחון לבירור זהותם של ההרוגים הפלשתינים "הופללו" עד כה למעלה מ-60% מן ההרוגים. מאז תחילת אינתיפאדה אל-אקצה לפני ארבע שנים מברר השב"כ באופן פרטני את זהות כלל הנפגעים הפלשתינים בניסיון לברר האם מדובר במחבלים או באזרחים תמימים.

כך קורה גם במבצע הנוכחי, והנתונים מעלים כאמור כי למעלה מ-60% מההרוגים הפלשתינים הם פעילי טרור מוכרים. לדברי גורמים בפיקוד דרום גם הפלשתינים ההרוגים האחרים זוהו כשהם חמושים ולפיכך סביר להניח כי בתקופה הקרובה יופללו מן הפלשתינים שנפגעו.

צה"ל ומשרד החוץ הזמינו היום לסיור בצפון הרצועה את הנספחים הצבאיים בשגרירויות הזרות בישראל וכן את שגרירי הקוורטט. לסיור הגיעו כ-25 נספחים זרים. ששמעו מפי סגן מפקד אוגדת עזה אלוף משנה דוד סקירות על פעילות צה"ל במבצע. לנספחים הצבאיים ולשגרירים הוצגו חומרים מודיעיניים ותיעוד מדיני. לדברי גורמים צבאיים המשתפים במבצע מדובר ביוזמה נכונה וברוכה של משרד החוץ שעשויה לסייע מאוד בהבנה של העמדות הישראליות ודפוסי הפעילות של צה"ל.

במהלך היום פגעו כוחות צה"ל בחוליה פלשתינית של אנשי חמאס. באירוע אחר הרגו הכוחות מחבל חמוש שניסה להניח מטען סמוך לכוחות.

בדרום הרצועה ירו הפלשתינים פצצת מרגמה שפגעה באחת ההתנחלויות הישראליות. כוחות צה"ל השיבו אש לעבר מקור הירי במקביל נמשך גם ירי של רקטות קסאם לעבר הנגב המערבי. אזרח ישראלי נפצע קל מרקטה שנחתה בישוב סמוך לרצועת עזה ורקטה שנייה לא הצליחה לגרום לנפגעים או לנזק.

בתוך כך מדברים גורמים בצה"ל על אפשרות לעצור את המבצע לאחר שבציבור הפלשתיני החל להתנהל ויכוח על כדאיות המשך ירי הקסאמים ועל כך שהירי גורם לנזק רב יותר לצד הפלשתיני מאשר לצד הישראלי. בצה"ל תולים את ההצלחה היחסית של המבצע בכמות הנפגעים הפלשתינים הגדולה - לשם השוואה בכל חודש ספטמבר נהרגו ברצועת עזה ובגדה כ-100 פלשתינים לעומת למעלה מ-75 שנהרגו במהלך המבצע בצפון הרצועה בלבד.