סערה בשמאל בעקבות הראיון של וייסגלס; לישכת רה"מ: שרון תומך במפת הדרכים

ח"כ איציק: "שרון מפריח שקר נוסף הפעם כדי לרצות את הימין" * ח"כ טיבי לקרצר: "האם המימשל האמריקני שותף לתרמית המדינית של שרון?"

יו"ר סיעת העבודה, ח"כ דליה איציק, הגיבה הבוקר לדבריו של דב וייסגלס בראיון שנתן, ואמרה, כי "ההתנתקות היא צעד ראשון לקראת יציאה ממרבית שטחי יהודה ושומרון, הקמת מדינה פלסטינית והיפרדות לשלום של שני העמים". לדבריה, זהו פרק נוסף בילקוט הכזבים של לשכת ראש הממשלה. "שרון, שפועל באווירה של כזב, מפריח שקר נוסף- הפעם כדי לרצות את הימין".

יועצו הבכיר של רוה"מ וראש לשכתו לשעבר, עו"ד דב וייסגלס, אמר בריאיון לעיתון הארץ, כי "בעצם כל החבילה הזו שנקראת המדינה הפלסטינית ירדה מעל סדר יומנו לתקופה בלתי מוגבלת בזמן. התוכנית (ההתנתקות) מספקת את כמות הפורמלין הנדרשת כדי שלא יהיה תהליך מדיני עם הפלסטינים".

בצוך כך, ח"כ אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל) שולח היום מכתב לשגריר האמריקני בתל אביב, דן קרצר, בעקבות הדברים שאמר וייסגלס ושואל: "האם המימשל האמריקני שותף לתרמית המדינית של שרון? האם הדברים היו ידועים לקונדוליסה רייס? האם נתתם יד לנסיון המוצלח לרסק את התהליך המדיני ולמנוע הקמת מדינה פלסטינית?".

לדברי טיבי, "גילויי הלב של וייסגלס מהווים חיזוק לחששות שלנו מלכתחילה שמה שנקרא תוכנית הנסיגה מעזה היא לא יותר מאשר 'שרון בלוף'"

מלשכת ראש הממשלה, אריאל שרון, נמסר היום, כי שרון תומך במפת הדרכים, שהיא התוכנית היחידה שתאפשר התקדמות לקראת הסדר מדיני בר-קיימא. מהלישכה נמסר, כי האשמה בקפאון המדיני מוטלת על הפלסטינים המסרבים לקיים את התחייבויותיהם וממשיכים לדבוק בדרך הטרור, האלימות וההסתה. נטען עוד, כי בהעדר פרטנר פלסטיני, יזמה הממשלה את תוכנית ההתנתקות כדי לבצר את מעמדה המדיני של ישראל, לשפר את יכולתה להגן על אזרחיה ולהקל על סבל האוכלוסיה האזרחית עד לזמן שבו יימצא שותף פלסטיני שימלא את כל התחייבויות מפת הדרכים ושאיתו יהיה אפשר לנהל מו"מ מדיני ולהתקדם לשלום.