צפי לירידה של 20% בתיירות החורף מחו"ל לאילת - בעקבות הפיגועים

לעומת זאת, צפי לעלייה במספר התיירים הישראלים שיעדיפו את אילת

גורמי תיירות באילת מעריכים, כי הפיגועים בסיני יקטינו את היקף התיירות מחו"ל לאילת בכ-20% במהלך חודשי החורף הקרוב. עם זאת, מעריכים הגורמים, כי הפיגועים יביאו לגידול מסוים בתיירות הפנים לאילת. מדובר בישראלים שיחליפו את סיני באילת, בעיקר מבוגרים ומשפחות.

ב-2003 הגיעו לאילת 54 אלף תיירים, וגם השנה היה צפי דומה, אם כי כעת המספרים צפויים להיות נמוכים יותר לנוכח הפיגועים. לפי הערכות גורמי תיירות באילת, הפיגועים ידחו את הכוונות להחזיר בחורף הקרוב את טיסות הצ`רטר מאירופה, בעיקר סקנדינביה, לאילת, כפי שהיה לפני האינתיפאדה. ב-2003 נרשמו 5.13 מיליון לינות ישראלים באילת, והתפוסה הממוצעת היתה 60%, לעומת 63% ב-2002. ב-2003 ביקרו באילת 2.054 מיליון ישראלים לעומת 2.148 מיליון ב-2002. ב-2003 נרשמו בבתי המלון באילת 464 אלף לינות תיירים. ב-2002 ביקרו באילת 60 אלף תיירים מחו"ל.

הבעלים והמנכ"ל של רשת מלונות פתאל, דוד פתאל, אומר, כי "אין ספק שתיירים מחו"ל מזהים את אילת וסיני כאזור אחד. הפיגוע הזה לא טוב לאילת. לצערי, לא אותם קהלים מגיעים לסיני ולאילת. רוב הישראלים שיוצאים לסיני הם תרמילאים צעירים שלא מחפשים אזורים כמו אילת". פתאל הודיע, כי למרות הפיגועים רשת פתאל לא תשנה את התוכניות שלה לפתוח בנובמבר הקרוב את מלון קלאב מד החדש באילת, המיועד בחלקו הניכר לצרפתים. המלון ייפתח באמצע נובמבר, ולדברי פתאל, התוכנית להביא לארץ מאות אורחים מצרפת לפתיחה לא תשתנה. פתאל צופה, כי תהיה פגיעה בתיירות מחו"ל לכלל המלונות באילת בחורף הקרוב, כאשר הפגיעה תהיה בעיקר בחג המולד.

בעקבות הפיגועים, הפעילו חברות ארקיע וישראייר רכבת אווירית שהחזירה

לבתיהם ישראלים משדה התעופה באילת, החל מיום ו` בבוקר. ישראייר אומרת, כי הוסיפה 10 טיסות ואילו ארקיע מדווחת כי הוסיפה ארבע טיסות. ישראייר אינה מדווחת כמה נוסעים הטיסה מאילת. ארקיע מדווחת כי הטיסה 800 נוסעים החל מיום ו` ועד מוצ"ש מאילת למרכז הארץ. בליל הפיגוע חכרו משרד החוץ וזק"א טיסות פרטיות לאילת.

רשת קלאב הוטל הפעילה, בשיתוף עיריית אילת, מוקד חירום לקליטת העוזבים את סיני. 800 ישראלים עברו במהלך 24 שעות דרך המלון, וחלקם לנו בו, וזאת ללא תמורה. המוקד הפעיל גם עובדים סוציאליים ופסיכולוגים. רופאים, שהיו אורחי קלאב הוטל, התנדבו לסייע לנוטשים את סיני.

חלק מהישראלים שהגיעו מהחושות בסיני למטה החירום דיווחו, כי בדואים מצריים סירבו להסיע אותם לגבול. ממטה החירום נמסר, כי מלחצים נפשיים סבלו בעיקר אלה שהגיעו מהחושות.