"לקראת פתיחת נתב"ג 2000 צפויה התעוררות בשוק מרכזי האחסון וההפצה באיזור לוד, צריפין, ראשון לציון ופתח תקווה", כך צופה יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, רן וירניק.
להערכתו, עליית מחירי הקרקע באיזורים היא 7%-3% למ"ר כבר כיום, והיא תעלה עוד ככל שיגבר הביקוש למחסנים אלה.
וירניק מדגיש שהעלייה בביקושים למחסנים לוגיסטיים נובעת מההבנה כי הצלחת חברות מסחריות טמונה גם בעמידה במועדי האספקה שנקבעו בחוזה.
לדבריו, בעקבות הבנה זו התפתחה בעולם תפיסת שרשרת האספקה, שהביאה להקמתם של מרכזים לוגיסטיים שמטרתם אחסון המוצרים בסמוך לצמתי התחבורה ראשיים, או בסמוך לשדות התעופה כדי להקל על הנגישות, ובאותה עת לחסוך במחירי השכירות ובמחירי הארנונה.
וירניק מציין, כי הסיבה לדמי השכירות הנמוכים נובעת מהעובדה שמרכזים אלה ממוקמים בדרך כלל בצידי הדרכים. לדבריו, הביקושים הם לאתרים שבהם ערך הקרקע אינו עולה על 200 אלף דולר לדונם ועד ל-250 אלף דולר לדונם, כולל פיתוח.
וירניק מציין שגם המערכת הבנקאית שותפה להערכה לפיה צפויה פריחה בתחום המחסנים הלוגיסטיים והיא מגלה נכונות לסייע במימון נכסי לוגיסטיקה.
במאי 2004 חנכה UMI מרכז לוגיסטי גדול באיזור התעשייה חבל מודיעין, בסמוך לשוהם, בו הושקעו 60 מיליון שקל. אסם חכרה מהמינהל מגרש כדי להקים עליו מרכז לוגיסטי בהשקעה של 70 מיליון דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.