גיורא עופר: לא היתה דקה שתסריט התמוטטות היה רלוונטי לדיסקונט

בהתייחסות ראשונה של מנכ"ל בנק דיסקונט לאמירות על סכנת התמוטטות הבנק מכנה גיורא עופר את המצהירים "חסרי אחריות"

"גם בשנים הכי קשות של דיסקונט, שנמצאות מאחורינו, לא היתה דקה אחת שתסריט של התמוטטות היה רלוונטי לגבי הבנק. ההערות השונות לגבי תסריט של התמוטטות של בנק גדול לא רלוונטיות בכלל למערכת הבנקאית, ולא נוגעות לבנק דיסקונט". כך אמר היום מנכ"ל בנק דיסקונט, גיורא עופר, בהתייחסות ראשונה לאמירות שונות לגבי סכנת התמוטטות הבנק.

לפני כשנתיים צוטט נגיד בנק ישראל דוד קליין כאומר כי התמוטטות של בנק גדול אינה תסריט דמיוני. ציטוט אחר יוחס למנכל בנק הפועלים, עמירם סיוון ז"ל, שדיבר גם כן על סכנת התמוטטות של בנק גדול. לאחרונה, אמר הממונה על ההגבלים העסקיים דרור שטרום, כי הציבור אינו יודע עד כמה היינו קרובים להתמוטטות של בנק גדול. אף אחד מהדוברים לא ציין את שמו של הבנק הגדול, אך כל הפרשנויות וההערכות כוונו לבנק דיסקונט.

עופר המשיך ואמר כי למרות הפסדי העתק עליהם דיווח הבנק במשך מספר רבעונים, לא היתה כל סכנה ליציבותו. "לא היה רגע אחד בבנק הזה שהיציבות עמדה בספק. ההון העצמי של הבנק היה ועודנו ידוע, והיקף הפיקדונות שלו המשיך וצמח גם במשך תקופת ההפסדים. לכן, לתסריט של התמוטטות אין שום בסיס והאמירות שנאמרו הן חסרות אחריות".

עופר הציג תוצאות של סקר, שביצע מכון סמית לבקשת הבנק, ביוני השנה. הסקר בדק את תדמית חמשת הבנקים הגדולים לפני שנתיים וחצי והיום, בקרב מי שאינם לקוחות הבנק. הציון שניתן לבנק דיסקונט בשלהי 2001 היה 6 נקודות ואילו באמצע 2004 הוא זינק ל-6.5 נקודות, הזינוק הגבוה ביותר מבין חמשת הבנקים שנבדקו. עופר לא ציין את שמות הבנקים האחרים, אך אמר כי בנק אחר גדל מ-5.9 ל-6.1, בנק נוסף נשאר באותו ציון של 5.8 ואילו ציונו של בנק שלישי ירד מ-6.4 ל-6.1. רק לבנק אחד יש הישג דומה לזה של בנק דיסקונט, וציונו עלה מ-6.1 ל-6.6.