היזם מתתיהו פיכמן תובע מהמדינה 267 מיליון שקל: "בגללה קרסו עסקיי"

"המדינה חזרה בה מהקמת מחסני ערובה בארז"; ביהמ"ש הוציא לבקשת לאומי צו כינוס לנכסיו

מתתיהו פיכמן הגיש לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה בסך 267 מיליון שקל נגד המדינה בטענה להפרת התחייבות להקמת מיזם משותף עם הרשות הפלשתינית להקמת מחסני ערובה באיזור התעשייה ארז.

בתביעה נטען, כי התובע היה איש עסקים מצליח וניהל מערכת של מיזמים משותפים של ישראלים ופלשתינים. לטענתו, באמצעות עו"ד אלון פלס, המדינה פנתה אליו בבקשה להקים מחסני ערובה באיזור התעשייה ארז בנימוק, כי לאף גורם אחר שפעל באיזור התעשייה באותה עת לא היה שטח שמאפשר בנייה של מחסן בשטח 10,000 מ"ר.

לדברי התובע, הכלכלן ד"ר שמואל פרנקל, העריך, כי המיזם יהיה שווה כ-60-100 מיליון דולר. מתוכנית עסקית זו נגזר שווי חלקו של התובע בשיעור של 40%. התובע צירף כשותף למיזם את אוסקר גולדפיין מסביון, שחלקו יהיה בשיעור של 60%.

בסופו של דבר טוען התובע, בגלל המדינה לא יצא המיזם לפועל. בשל כך נגרמו לו נזקים ב-267 מיליון שקל, ואף בנק לאומי הגיש נגדו בקשה לכינוס נכסים, ובית המשפט נעתר אתמול (א`) לבקשה, והוציא צו לכינוס נכסיו.

פיכמן מדגיש, כי תביעה זו מוגשת לפי שעה רק על חלקו במיזם שלא יצא אל הפועל וזאת מבלי להתייחס לנזקיו הנוספים שנגרמו לו בין היתר עקב הליכי פשיטת הרגל, אובדן מקור הכנסתו כעו"ד הצורך לוותר על רישיון עו"ד והפגיעה הקשה במוניטין שנגרמה לו.

פיכמן מבקש מבית המשפט לפטור אותו מתשלום אגרה בגין התביעה. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 234/04).