בואינג: חברות התעופה ירכשו ב-20 השנים הקרובות מטוסים בשווי 2 טריליון דולר

מנהל מחלקת האסטרטגיה של חברת בואינג, אנדרו מגיל: "בואינג 7E7 שייכנס לשירות ב-2008 יהיה המטוס הטוב ביותר שאל-על תוכל להצטייד בו"

מנהל מחלקת האסטרטגיה של חברת בואינג, אנדרו מגיל, אמר אתמול (ב') במסיבת עיתונאים בת"א כי ב-20 השנים הקרובות ירכשו חברות התעופה בעולם מטוסים בשווי כולל של כ-2 טריליון דולר. בניגוד למתחרה של בואינג, איירבוס, שמשקיעה מאמצים במטוסי ענק, בבואינג סבורים כי יותר ממחצית מהמטוסים בשוק העולמי יהיו בשנים הבאות מטוסים צרי-גוף דוגמת דגמי בואינג 737.

לדברי מגיל, בואינג סבורה כי המטוס החדש מתוצרתה, בואינג 7E7, שהיא מפתחת ושייכנס לשירות ב-2008, יהיה המטוס הטוב ביותר שאל-על תוכל להצטייד בו. מגיל אמר כי נפגש בימים האחרונים עם ראשי אל-על וארקיע והציג בפניהם את תחזית בואינג ל-20 השנים הבאות.

לדברי מגיל, "הנוסע רוצה לטוס מנקודה לנקודה במהירות וביעילות ולא לטוס במטוסי ענק דרך צמתים". הוא ציין, כי בואינג ממשיכה לייצר את דגמי בואינג 737 בשל הערכה זו. עוד אמר מגיל, כי "אנו רואים התאוששות של חברות התעופה בעולם, למרות שהמשך עליית מחירי הדלק מעכבת באופן מסוים את ההתאוששות".

מגיל ציין, כי עד כה הוזמנו 52 מטוסי בואינג מדגם 7E7, וישנה התעניינות של עוד חברות בעולם לרכישת עוד 200 מטוסים מדגם זה. המטוס מוצע בשני דגמים: דגם עם טווח טיסה של 6,500 ק"מ המסוגל לשאת 289 נוסעים ודגם שיטיס לטווח של 15,700 ק"מ וישא 217 נוסעים בשלוש מחלקות.