התנתקות בירושלים: אפריקה-ישראל, קלדש, דורי ואלרוב חילקו ביניהן את פרויקט כפר דוד

מכרו 180 דירות אך הוקפאה בניית 75 הדירות האחרונות בשל השפל בענף; ניתנה הנחה של 30%

חברות אפריקה-ישראל, קלדש, אורי דורי ואלרוב חילקו ביניהן את פרויקט דירות היוקרה עיר דוד, ליד העיר העתיקה בירושלים, שהיה במשך שנים בבעלותן המשותפת. לאחר ההתנתקות, מכרו החברות 30 דירות, והקפיאו את בניית השלב האחרון - 75 דירות.

על-פי חוזה ההתנתקות בין החברות, קיבלו אפריקה-ישראל וקלדש 29% כל אחת בפרויקט; אורי דורי 22% ואלרוב, בשליטת אלפרד אקירוב, 20%.

לאחר ההתנתקות, מכרה כל חברה בנפרד את הדירות שקיבלה, ונקטה בשיטות שיווק משלה כדי להפטר מהמלאי. חלק מהחברות נתנו הנחות, כדי למכור את הדירות שנותרו במלאי. בכמה מקרים מכרו דירות יוקרה בנות 4 חדרים ב-700 אלף דולר - הוזלה של 30% ויותר לעומת המחיר המקורי בתחילת הפרויקט. ההנחות וההתנתקות עזרו, והחברות מכרו תוך זמן קצר 30 הדירות, כך שכיום נותרו למכירה רק דירות בודדות מתוך 180 דירות שנבנו.

במקביל, החליטו כל החברות, כנראה כל אחת בפני עצמה, להקפיא עד להודעה חדשה את בניית השלב האחרון בכפר דוד בשל השפל הנוכחי בענף והקשיים למכור דירות כה יקרות.

במקביל, מדווחים מתווכים מקומיים על התעוררות שנרשמה בחודש החגים בביקוש לדירות בפרויקט בכפר דוד.

רב מניו-יורק רכש דירת 4 חדרים, יד שנייה, ב-900 אלף דולר; משקיע אחר מארה"ב מנהל מו"מ לרכישת דירה במיליון דולר.

אחד המתווכים מעריך, כי לאחר שנודע שהיזמים הקפיאו את בניית השלב האחרון בפרויקט, ולא יהיה היצע של דירות חדשות, גבר הביקוש לדירות יד שנייה.