הפרקליטות: לבטל הפטור מתשלום אגרה שניתן למנהל המיוחד של כלל אינווסטמנט

טוענת כי עקב שגיאת הגהה במספר התיק, התנגדותה לא נכללה בתיק, מאחר שהוגשה בטעות לבימ"ש השלום

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט המחוזי בתל אביב לבטל את החלטתו על מתן פטור מתשלום אגרה למנהל המיוחד של כלל אינווסטמנט האוס, בגין תביעתו נגד נושאי המשרה בחברה. השופט שמואל ברוך קבע, כי על המנהל המיוחד, עו"ד סיני אליאס, לשלם אגרה בסכום של 800 שקל בלבד במקום אגרה של כ-2.5 מיליון שקל.

סיני מבקש מבית המשפט להצהיר, כי נושאי משרה בחברה, בהם גד זאבי, אי.די.בי, אהרון דוברת ויצחק שרם, היו שותפים בניהול עסקיה של החברה מתוך מירמה, וכי עליהם לשאת באחריות אישית לכל חובותיה, וכן להשיב את הכספים או הנכסים שהוציאו ממנה. היקף התביעה מוערך ב-42 מיליון שקל.

בבקשה לביטול החלטתו של השופט ברוך טוענת הפרקליטות, באמצעות עו"ד נועה בן ארצי-פילוסוף, כי בשל טעות משרדית, שעניינה שגיאת הגהה שנפלה בציון מספר התיק, הוגשה תגובת הפרקליטות לבקשה לפטור מאגרה למזכירות בית משפט השלום, במקום למזכירות בית המשפט המחוזי. בשל כך תגובת הפרקליטות לא היתה מצויה כלל בתיק, ולא עמדה בפני השופט עת נתן את החלטתו.

הפרקליטות מתנגדת למתן הפטור המבוקש על ידי סיני, בנימוק כי מדובר בהליך משפטי נפרד לתיק הפש"ר נגד החברה, ואין מדובר בתביעה מוגשת על ידי המדינה או מכוחה, ובמסגרת התביעה מבוקשים סעדים כספיים.

על כן, לדברי הפרקליטות, אין עסקינן במקרה המצדיק מתן פטור בהתאם לתקנות האגרות. (ת.א. 1432/04).