מרדוק מגבש שליטתו בטלוויזיה הלוויינית בדר' אמריקה

קבוצת DirecTV של איל ההון האוסטרלי רופרט מרדוק תשקיע 579 מיליון דולר להגדלת אחזקותיה בעסקי הטלוויזיה הלוויינית בדרום אמריקה, ובכך תהפוך לשדרנית הארצית היחידה בברזיל, מקסיקו, קולומביה וצ'ילה.

בברזיל ומקסיקו תשתמש החברה במותגי סקאי של חברת ניוז קורפ כדי למכור שירותי טלוויזיה. לקוחות סקאי בקולומביה, צ'ילה ומדינות אחרות יועברו ל-DirecTV, חברת הטלוויזיה הלוויינית האמריקנית הגדולה ביותר.

המיזוג בין חברה זו ובין סקאי, חברת הטלוויזיה הלוויינית שבשליטת חברת ניוז קורפ של מרדוק, הספקית הגדולה ביותר כיום של שידורי טלוויזיה לוויינית בדרום אמריקה, משפר את פוטנציאל הרווחים שלהן, מעריכים אנליסטים רבים. אחרים סבורים שמשקיעים ייאלצו להמתין לא מעט עד שיראו תוצאות.

דירקטיוי תרכוש את חלקן של ניוז קורפ וליברטי מדיה אינטרנשיונל בחברת סקאי ברזיל. כמו כן היא תרכוש את חלקן של גלובו, טלויזה, ניוז קורפ וליברטי בשידורי סקאי בקולומביה ובצ'ילה.

לאחר הרכישות תחזיק דירקטיוי ב-43% מסקאי מקסיקו, כאשר השאר יהיה בידי חברת טלויזהTELEVISA. דירקטיוי, ניוז קורפ וגלובו הסכימו למזג את דירקטיוי ברזיל עם סקאי ברזיל.

לפעילות המשותפת בדרום אמריקה יש כיום כ-3.4 מיליון מנויים, ולדעת אנליסטים, מספר זה עשוי לגדול ל-5 מיליון בתוך שלוש עד ארבע שנים.

ניוז קורפ שולטת בדירקטיוי באמצעות קבוצת פוקס אנטרטיינמנט, המחזיקה ב-34% ממנה. ניוז קורפ מחזיקה ב-82% ממניות פוקס. בתמורה למסירת המנויים שלה לסקאי ברזיל, תקבל דירקטיוי 30% ממניות החברה הברזילאית.

דירקטיוי וניוז קורפ יחתמו על הסכם שיאפשר להן לבטל את העסקה במידה שממשלת ברזיל לא תאשר את המיזוג בשל הגבלים עסקיים.