בנק הפועלים גבר על לאומי: ילווה 36 מיליון דולר למימון בניין משרדים של חברת קריאו

ההלוואה תכסה 80% מההשקעה הכוללת בבניין - 45 מיליון דולר; קריאו תשלם ליזמים 4.7 מ` ד` בשנה

בנק הפועלים יתן ליווי פיננסי לבניין המשרדים החדש של חברת קריאו בפתח תקווה. הבנק יתן הלוואה של 36 מיליון דולר לשלושת היזמים הבונים את הפרויקט - ס.ג`י.ס, אלקטרה נדל"ן ופרשקובסקי. ההלוואה תהיה ל-13 שנים, צמודה לדולר, בריבית של אחוז מעל ריבית הליבור.

ההלוואה תכסה 80% מההשקעה הכוללת בבניין - 45 מיליון דולר. היזמים יממנו את היתרה, 9 מיליון דולר, מהון עצמי. המו"מ בין הצדדים סוכם תוך 10 ימים.

בנק הפועלים גבר על בנק לאומי, שניהל גם הוא מו"מ למתן ליווי פיננסי לפרויקט. זוהי, ככל הידוע, עיסקת הליווי הפיננסי הגדולה ביותר של בנק הפועלים בענף המשרדים בתקופה האחרונה.

העיסקה אושרה בידי קלרה צברגל, מנהלת הליווי הפיננסי לענף הנדל"ן בבנק, שהחליפה לפני חודשים אחדים את ארנון רבינוביץ.

על-פי החוזה בין הצדדים, התחייבה קריאו לשכור מס.ג`י.ס, אלקטרה ופרשקובסקי את הבניין - 24 אלף מ"ר, ועוד חניונים בני 23 אלף מ"ר, בדרך אם המושבות בפ"ת, בחוזה ל-13 שנים צמוד לדולר ולמדד המחירים בארה"ב.

קריאו תשלם 4.7 מיליון דולר לשנה - תשואה של 10.5%. דמי השכירות יהיו 14 דולר למ"ר משרדים לחודש ו-80 דולר למקום חניה מקורה לחודש.

שלושת היזמים רכשו במארס 2004 את המגרש - 12.6 דונם, מקריאו, ב-4.2 מיליון דולר, לאחר שקריאו רכשה אותו אשתקד במכרז, ממינהל מקרקעי ישראל, במחיר זהה.

זוהי עיסקה משולבת, שבה התחייבו היזמים לבנות את הבניין על-פי המיפרטים של קריאו, וזו התחייבה לשכור את הבניין לתקופה ארוכה.

ס.ג`י.ס, בבעלות אהוד סמסונוב ועמוס שמיע, היא חברה מובילה ביזום ובניית בנייני משרדים. היא בנתה בשנים האחרונות, בין היתר, חלק ניכר מבנייני המשרדים של רמת החי"ל בתל אביב.

העיסקה בין היזמים לבין קריאו היא השנייה מסוגה בשנתיים האחרונות. לפני שנתיים חתם בנק דיסקונט על חוזה עם חברת משולם לוינשטיין, שבו התחייב לשכור ממנה מגדל משרדים שהחברה תבנה על-פי מפרטיו ברחובה רצל בת"א, בחוזה ל-13 שנים, בתשואה של 10%.