סכסוך העבודה בבנק ישראל: ההנהלה מאיימת בצעדים נגד העובדים

עליית המדרגה בצעדי הנגד שנוקטת הנהלת הבנק - בעקבות הוראת הוועד לשבש אספקת המזומנים לבנקים

עליית מדרגה בצעדי הנגד שנוקטת הנהלת בנק ישראל מול ועד העובדים בעקבות הוראת הוועד מאתמול (ג`) לשבש את אספקת המזומנים לבנקים.

במכתב חריף ששוגר היום (ד`) לעובדי מחלקת המטבע, הודיעה הנהלת הבנק, כי החליטה שלא לקבל עוד עובדים, אשר יהיו שותפים לעיצומים, ואשר עיקר עבודתם היא באספקה וטיפול במזומנים, עבודה חלקית ומשובשת. זאת, משום שלדברי ההנהלה כתוצאה מהשיבושים באספקת המזומנים, נגרמים לבנק ולציבור נזקים, אשר יהפכו חמורים יותר, ככל שהשיבושים יימשכו.

יתרה מכך, הנהלת הבנק הודיעה לעובדים במחלקת המטבע, כי כל עובד אשר יבחר שלא לבצע את עבודתו בצורה מלאה, לא יוכל לבצע עוד עבודה כלשהי, ויידרש לעזוב פיזית את הבנק, ולא להופיע לעבודה עד אשר יצהיר ויוכיח להנחת דעת מנהליו, כי הוא זונח את דרך העיצומים והעבודה החלקית, וכי הוא חוזר ומתחייב לחזור לעבודה תקינה ומלאה ללא כל שיבושים.

בנוסף, הודיעה ההנהלה, כי "בגין התקופה שבה יידרש עובד שלא לעבוד ולא להגיע לבנק, הוא לא יהיה זכאי לשכר. אי הזכאות לשכר תקיפה גם למקרה בו יתייצב העובד לעבודה, בניגוד לאמור, ויבחר לבצע עבודה שאינה נדרשת. ההנהלה מביעה תקווה, כי עובדי מחלקת המטבע הם עובדים נאמנים ומסורים, אשר מודעים שייגרם לבנק ולציבור כתוצאה מאי אספקת המזומנים לבנקים, יימנעו מנקיטה בעיצומים אלה. ועם זאת, במידה שבכל זאת יבחרו העובדים לנקוט בעיצומים, תיאלץ ההנהלה להגיב בהתאם".