קשת מיישרת קו עם מכרז ערוץ 2 - משיקה את עונת החורף ברוח המכרז

50% מתוכניות קשת שייכות לז`אנר העליון; השקיעה בעונת הנוכחית 45 מליון שקל - הסכום הגבוה ביותר שהוציאה עד כה על עונת החורף

עונת החורף בפתח וזכייניות ערוץ 2 החלו בהצגת העונה החדשה. זכיינית ערוץ 2 קשת השיקה היום באופן רשמי את עונת החורף 2004-2005 שלה. עונת החורף של הזכייניות צפויה להיות מושקעת ביותר, שכן מדובר בהשקת העונה הנוכחית יחד עם הגשת המכרז להפעלת ערוץ 2 בשנים האחרונות. ואכן, קשת מדווחת על לוח שידורים מושקע במיוחד, וזאת, לטענתה, בזכות ההכנסות העודפות בשנתיים האחרונות.

היקף ההשקעה של קשת בעונת החורף הנוכחית עומדת על 45 מליון שקל, הסכום הגבוה ביותר שהוציאה עד כה קשת על עונת החורף.

אחד הדברים הבולטים בלוח שידורי החורף של קשת הוא היעדרותו של דודו טופז. לדברי אבי ניר, מנכ"ל קשת, "אנו מפתחים עם טופז דרמה, שזה תהליך ארוך וממושך. הדרמה לא תעלה בעונת החורף, שכן לא מייצרים דרמה ב-3 חודשים בלבד". המשמעות היא שטופז, "מלך הרייטינג", צפוי שלא להופיע על מסך הטלוויזיה בעונת החורף הקרובה, שכולה בסימן המכרז.

קשת מדווחת על לוח שידורים אשר למעלה מ-50% מתוכניותיו שייכות לז`אנר העליון. אורי שנער, נשיא קשת, אמר היום כי, "מניתוח מגמות הרשות השנייה העולות ממכרז ערוץ 2, נראה כי בכוונת המועצה לעודד תכניות מסוג זה. אנו שמחים כי קשת מממשת כוונות אלו כבר בתקופה הזיכיון הנוכחי".

בקשת מציינים כי עונת החורף החדשה תתאפיין בלוח שידורים שימשיך את התפיסה האסטרטגית של החברה, שמטרתה ליצור טלוויזיה משמעותית ומעניינת, המחוברת להוויה הישראלית. קשת מציגה לוח שידורים חדש המהווה איזון בין הז`אנרים השונים: אקטואליה, בידור וסאטירה, דרמה ודוקומנטרי. הלוח מורכב מתכניות מוכרות ומצליחות, לצד סדרות דרמה איכותיות.

קשת תשקיע בעונת החורף הקרבה בקהלים מסוימים, בעלי השכלה והכנסה גבוהים, שאינם נמנים באופן קבוע עם צופי הפריים שלה. זאת, באמצעות התוכניות ארץ נהדרת, בולדוזר, הבורגנים ועמוק באדמה.

שנער הוסיף ואמר, כי "לוח החורף משקף את חזונה של קשת, והתכניות מבטאות את יכולותיה הייחודיות לשלב משמעות ואחריות חברתית עם הצלחה. זאת לאור אסטרטגיית ההשקעה המוגברת בתוכן, בזכות איתנות כלכלית שמציגה החברה לאורך זמן, ואשר התחזקה לאחרונה עם הצטרפותו של חיים סבן כבעל מניות בחברה".

עונת החורף של קשת כוללת את ארץ נהדרת, השגריר, העונה השלישית של הבורגנים, העונה השלישית של עמוק באדמה, בולדוזר, רשיון להרוג עם חיים הכרט, תוכנית אישית עם מנחם הורוביץ , מגזין תרבות חדש עם שירי ארצי ויובל נתן ועונת המשך של לתפוס את השמיים.

עונת החורף תחל ב-7 בנובמבר עם "יום ראשון החדש", שיציג לוח שידורים הכולל סאטירה, הומור, דרמה ואיכות. יום רביעי ירכז את אירועי המדיה המובילים בטלוויזיה הכוללים את טקס מסך הזהב, פסטיבל השירים של ישראל, ובשלב מאוחר יותר, תעלה "השגריר", תכנית השייכת לז`אנר הדוקו-ריאלטי, אשר בסיומה ייבחר נציג הסברה שיצטרף לארגון יהודי אמריקאי הפועל לשנות את תדמיתה של ישראל בעולם. במסגרת התפקיד יידרשו המועמדים להציג את יכולתם וכישוריהם וייבחנו בנושאים שונים - מבחני ידע כללי, יכולות ניהול והופעה בפני קהל.

לדברי אבי ניר, מנכ"ל קשת, "בשנים האחרונות גילינו שניתן ללכד את הקהל הישראלי מול הטלוויזיה באמצעות תכנים מתוחכמים ונושאים קולקטיבים. תכניות כגון: בולדוזר, בין כרכור לסינגפור, ארץ נהדרת וכוכב נולד, התאפיינו באחוזי צפייה גבוהים במיוחד, בד ובבד עם פרופיל צפייה גבוה. בתכניות אלה אחוז הצפייה של אוכלוסיות בעלי השכלה והכנסה גבוהים, גבוה ב-20% ממוצע הצפייה של אוכלוסיות אלה בפריים טיים של ערוץ 2".

"אנו מתחייבים להמשיך ולהציג תכניות שיוצרות טלוויזיה משמעותית אחראית, שתצליח לעורר ולשנות זאת, תוך פנייה לצופים נוספים ממגזרים שונים באוכלוסיה".

שידורי הפריים טיים של יום ראשון החדש יפתחו עם ארץ נהדרת. לאחר מכן תשודר העונה השלישית של הבורגנים הכוללת 10 פרקים. הסדרה עמוק באדמה, שנעדרה ממסך הטלוויזיה זו תקופה ארוכה, חוזרת עם העונה השלישית, והיא תסיים את הערב של קשת בימי ראשון.

בניגוד לימי ראשון שם התוכניות יהיו קבועות, יום רביעי יאופיין באירועי מדיה טלוויזיוניים במגוון תחומים, ובמהלך נובמבר יושק פרויקט השגריר, שהינה תוכנית ריאלטי במסגרתה 14 צעירים בעלי כישורים גבוהים, יתמודדו על הזכות לייצג את ישראל בעולם. וועדה מקצועית מיוחדת הכוללת את ראש השב"כ לשעבר, יעקב פרי, דובר צה"ל לשעבר, נחמן שי, ורינה מצליח, הכתבת הפוליטית של חדשות ערוץ 2, תדיח אחד מהם בסיום כל פרק. גם התוכנית רשיון להרוג בכיכובו של חיים הכט תחזור במהלך נובמבר ותשודר בימי רביעי. בנוסף, עונה חדשה של בלודוזר תשודר אף היא, וכך גם עשרת הדיברות - סדרה תיעודית בהגשתו של רונאל פישר.