עובדי בנק ישראל צפויים להחליט לחדש העיצומים ממחר

חידוש העיצומים - למרות הודעת הוועד על דיון ב"אווירה טובה" ביום ה' עם הנהלת הבנק והמגשר בסכסוך, יוסי קוצ`יק

ועד עובדי בנק ישראל מתכנס הערב (א`), כדי להחליט על חידוש העיצומים בבנק מחר.

לדברי יו"ר הוועד, רפי לנקרי, חידוש העיצומים נעשה במסגרת הסכסוך המתמשך בין הוועד להנהלת הבנק, הנוגע בעיקר לענייני קידום עובדים בדרגה, מעבר העובדים מפנסיה תקציבית לפנסיה צוברת ודרישת הוועד שההנהלה תיכנס להידברות עם הממונה על השכר באוצר, יובל רכלבסקי, בנוגע לחריגות שכר בבנק.

העיצומים צפויים להתחדש, למרות שהוועד דיווח על "אווירה טובה" בדיון בין הוועד להנהלת הבנק שהתקיים ביום ה` עם המגשר יוסי קוצ`יק, בנושא המעבר מפנסיה תקציבית לפנסיה צוברת.

לדברי לנקרי, הדיון עם קוצ`יק עסק בנושא אחד בלבד, והוא המעבר מפנסיה תקציבית לצוברת, "אבל אנחנו נמצאים בסכסוך על שורה של נושאים נוספים, שבהם אין כל התקדמות. אנו עדיין בסכסוך בנושא מענק ההתייעלות, שבוטל בנובמבר 2002, בנושא קידום בדרגות ובנושא החריגות בשכר. כל הנושאים האלה תקפים, ואנו לא רואים שהנהלת הבנק פותרת אותם".

הוועד החל בימים אלה להחתים את ראש הוועדים הקודמים בבנק על תצהירים בנוגע למענק ההתייעלות, ואלה יוגשו השבוע לבית המשפט. יושבי הראש התבקשו לחתום על תצהירים שנאמר בהם, כי בעת שכיהנו בתפקידם וחתמו על הסכמי שכר - לא ידעו כי קיימת בעיה כל שהיא בנוגע למענק ההתייעלות.