מכשול נוסף לגשר הרכבת הקלה בי-ם הבנייה תתייקר לפחות ב-70 מיליון שקל

מוריה תפרסם מכרז מעודכן לגשר קלטראווה; מפירסום המכרז הראשוני עלה מחיר הפלדה ב-40%

פרויקט גשר קלטראווה בירושלים התייקר לפחות ב-70 מיליון שקל. חברת מוריה, המקדמת את ביצוע הפרויקט, תפרסם מכרז מעודכן להקמת גשר הכניסה לעיר בפרויקט הרכבת הקלה. כך נודע ל"גלובס".

חברת מוריה ביטלה את מסמכי המכרז הראשון שחושב על-פי עלות של 100 מיליון שקל. הייקור מיוחס לשני אלמנטים: שינויים הנדסיים שהתבקשו ביחס לתכנון המקורי ועליית מחירי הפלדה ב-40%.

הערכה היא כי עלותו החדשה של הפרויקט היא לפחות 170 מיליון שקל. גורמים במשרד התחבורה מציינים כי יתכן והפרויקט יגיע אף ל-200 מיליון שקל.

ועדת המכרזים המשותפת של משרדי האוצר והתחבורה ועיריית ירושלים תקיים השבוע דיון דחוף בנושא.

חברת מוריה תפרסם בתוך מספר שבועות לחברות בשלב המיון המוקדם, מסמכי מכרז מעודכנים הלוקחים בחשבון את השינויים ההנדסיים ואת עליית מחיר הפלדה. המכרז יעודכן כדי לקבל הצעות מחיר ריאליות מהמתחרות.

כיום מתמודדות בשלב המיון המוקדם חמש קבוצות: רמט, מליבו, מנרב, רויכמן ושפיר הנדסה. טרם נקבע מי מבין הקבוצות עברה את שלב המיון ותתמודד על השלב השני במכרז - התחרות על ההצעה הכספית.

מכיוון שעברו כ-18 חודשים מפירסום מסמכי המכרז הראשוני, הנחה היועץ המשפטי בפרויקט לקיים בחינה מחודשת של האיתנות הפיננסית של חמש החברות ואת תקפותם של החוזים מול החברות הזרות - השותפות בפרויקט.

השינויים בעלות הפרויקט התגלו באחרונה בעקבות חוות דעת שנייה שהוכנה על-ידי צוות מהנדסים בינלאומיים לבקשת משרד התחבורה. הדו"ח שהוזמן נדרש לקבוע עמידה בתקנים ובסטנדרט בינלאומי. בדו"ח נקבע, כי יש לבצע חיזוקים הנדסיים בגשר במידה והשימוש בו יהיה לא רק לשימוש רכבת קלה.

פרויקט גשר קלטראווה הוא חלק מתוכנית הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים. על הגשר התלוי, שתוכנן על-ידי האדריכל הגשרים הספרדי, סנטיאגו קלטראווה, אמורה לעבור הרכבת הקלה.

מדובר בגשר שגובהו 130 מטר ועלותו הראשונית נאמדה ב-80 מיליון שקל. מעבר להתייקרות הכספית ולשינויים ההנדסיים מתבררת היום (א') בבית המשפט עתירת המתנגדים - תושבי שדרות הרצל הגרים בסמוך, שמבקשים לבטל את אישור התוכנית.

מנהל הפרויקט, שמואל צברי, אמר בתגובה כי בגשר הוכנסו שינויים הנדסיים לאור דרישת האדריכל, שינויים שמטרתם להבדיל את בטיחות הגשר. "השינויים יגדילו את כמות הפלדה, אנו יודעים שהעלות התייקרה אך איננו יכולים לפרסם את העלות כיום מכיוון שאנו במהלך מכרז", אמר.