פרשת גניבת הביציות: תביעת נזקי גוף נגד ד"ר בן-רפאל

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה היום (א') תביעה בעילה של נזקי גוף, תקיפה ורשלנות רפואית נגד פרופ' ציון בן-רפאל, אחד מבכירי הרופאים הגניקולוגים במדינה, ואחד המומחים המובילים בטיפול בבעיות פוריות נשים, בפרשת גניבת הביציות במהלך טיפולי הפריה. התביעה הוגשה על-ידי אישה בת 37 ובעלה, הורים לתאומים בני שנתיים.

במבוא לכתב התביעה, שהוגשה באמצעות עוה"ד דורון כספי ודניאל סרור, נאמר, כי היבטיה הרפואיים של התביעה נסמכים בין היתר על המסמכים החמורים שפורטו בדו"ח ועדת מומחים שהוקמה על-ידי מנכ"ל משרד הבריאות לבדיקת פרשת הביציות. בעקבות החקירה הפלילית, הושעה פרופ' בן-רפאל על-ידי הנהלת שירותי בריאות כללית מעבודתו כמנהל אגף נשים ויולדות במרכז הרפואי רבין בפ"ת.

לטענת התובעת, הנתבע, בנותנו לה הורמונים במינונים גבוהים בהרבה מהדרוש לה, גרם לגופה בזדון ובמכוון לייצר במהלך טיפול הפריה אחד כמות עצומה של 64 ביציות ברות הפריה. זאת, בעודו עוצם את עיניו מנגד באי אכפתיות אל מול הסיכון הכמעט ודאי של גרימת גירוי יתר שחלתי לתובעת, כפי שאכן התרחש בפועל.

בתביעה נטען, כי מעשי הנתבע נועדו להפיכת אברי פיריונה של התובעת למכונה לייצור ביציות, אותן הוא מכר למטופלות אחרות.

לדברי התובעת, הנתבע ניצל את תמימותה, התלות שפיתחה כלפיו נוכח רצונה העז להביא ילד לעולם והאמון המוחלט שנתנה בו, על מנת להשתמש בגופה בלא ידיעתה למטרות הפקת רווח, תוך סיכון בריאותה.

התביעה מוערכת בסכום של למעלה מ-2.5 מיליון שקל. נתבעת נוספת בתיק היא המרכז הרפואי הפרטי מדיקל סנטר מהרצליה, בו בוצעו לתובעת טיפולי הפוריות, בעילה כי לא דיווחה אודות פעילותו של בן-רפאל, התירה ו/או לא מנעה ביצוע טיפולי פוריות בניגוד לדין ו/או הנחיות משרד הבריאות.

טרם הוגש כתב הגנה.