המגעים לרכישת חברת ההפצה של רמדיה - גם עם שמן תעשיות

המגעים עם ד"ר פישר - למכירת מלוא פעילות רמדיה, ולא רק חברת ההפצה * רמדיה מכחישה

שמן תעשיות מנהלת מגעים לרכישת חברת ההפצה של רמדיה, פודליין, שנמצאת בבעלות מלאה של קונצרן היינץ, בעל השליטה ברמדיה. כך נודע ל"גלובס".

אמש פורסם ב"גלובס", כי חברת ד"ר פישר, הפועלת לכניסה לתחום תחליפי החלב, מנהלת זה מספר שבועות מגעים עם ראשי חברת רמדיה למטרת רכישת פעילות רמדיה. שוק תחליפי החלב, המגלגל מחזור של כ-450 מיליון שקל, מתפלג בין מטרנה 55%, סימילאק 38% רמדיה 7%.

קבוצת שמן תעשיות מתמחה בתעשיית השמנים ומוצרי סויה. החברה נמצאת בבעלות חיים פינק באמצעות חברת קורלון (64%) 10% מוחזקים בידי חברת בת מילומור והיתרה בידי הציבור. היקף המכירות הצפוי של החברה בשנת בשנת 2004 יסתכם בכ-650 מיליון שקל.

משמן נמסר בתגובה: "שמן עשיות בודקת כיום האם המרכז הלוגיסטי של פודליין יכול להיות לה לעזר. חברת ההפצה פוד ליין מפיצה את מוצרי זיתא, שהיא חברת בת של שמן תעשיות. החברה אינה מעונינת להיכנס לתחום של תחליפי החלב ואינה נמצאת במו"מ עם רמדיה".

מחברת רמדיה נמסר בתגובה, כי שמן תעשיות היא אחת החברות המתעניינות בכניסה לשותפות בחברת ההפצה של רמדיה, וכי אין מדובר בכוונה למכור את פעילות רמדיה, אלא רק את פעילות ההפצה. אולם על פי המידע שהגיע ל"גלובס", המגעים המתנהלים מול ד"ר פישר עוסקים במלוא פעילות רמדיה, לרבות חברת ההפצה.

החודש תמלא שנה להתפוצצות פרשת המזון הצמחי של רמדיה. רמדיה הוקמה על ידי משפחת מילר, המחזיקה 49% ממניותיה. השליטה בחברה נמצאת בידי היינץ הרב לאומית. תחליפי החלב של רמדיה יוצרו במפעל גרמני, הומנה, כאשר קו היצור של המוצרים לישראל הופרדו מהמוצרים המיוצרים לשווקים אחרים בעולם, מסיבות של הכשר.

ממשרד עורכי הדין של היינץ, הרצוג פוקס נאמן, נמסר, כי החברה אינה מנהלת מו"מ למכירת הפעילות, אך סירבו לענות על השאלה אם בכוונתה של החברה למכור את הפעילות בעתיד.

במידה ותצא לפועל עסקה בין רמדיה ובין ד"ר פישר תהיה זו עבור קבוצת ד"ר פישר כניסה ראשונה לתחום המזון. ד"ר פישר, בנוסף לפעילותה היצרנית, מפעילה החברה את רשת חנויות בודי שופ, המונה 22 סניפים.

לפני כשנה וחצי עמדה החברה לרכוש את רשת הויטמינים GNC ,שמנתה 16 חנויות, מידי מיקי דורסמן. ד"ר אלי פישר התכוון למזג את בודי שופ עם רשת GNC כאשר את הרשת הממוזגת אמור היה לנהל יורם ששון, מנכ"ל GNC, אולם ברגע האחרון, לפני החתימה על חוזה הרכישה, נסוגה מהעיסקה שהיתה אמורה להסתכם בסכום של כ-2 מיליון דולר.

סך היקף הפעילות של קבוצת ד"ר פישר מוערך בכ-50 מיליון דולר. *