הפנים למזרח: מכוניות סיניות נבדקות לקראת ייבוא

החודש נחתו בישראל 3 מכוניות ראשונות מתוצרת סין לצורך בחינה והצגה בפני לקוחות מוסדיים פוטנציאלים כחלק משלבי הטרום-ייבוא

יבואנים בענף הרכב הישראלי מאיצים את הצעדים לקראת ייבוא של כלי רכב מתוצרת סין. החודש נחתו בישראל 3 מכוניות ראשונות מתוצרת סין לצורך בחינה והצגה בפני לקוחות מוסדיים פוטנציאלים כחלק משלבי הטרום-ייבוא.

מקורות בענף הליסינג מדווחים, כי המכוניות הקומפקטיות שיובאו מבוססות על מכלולים של טויוטה והן יובאו בידי חברת "טלקאר" בבעלות רמי אונגר. למכונית אין עדיין תקינה אירופית והיא תוחזר לחו"ל בתום הבחינה.

בענף הליסינג מדווחים גם, כי בשבועות הקרובים צפויים לנחות בארץ גם דגמי ניסוי ראשונים מתוצרת יצרן הרכב הסיני "צ'רי מוטורס", שמיובאים לארץ על חברת "המאגר בני נעים כדורי".

החברה הודיעה לפני מספר חודשים, כי בכוונתה לייבא את כלי הרכב של "צ'רי" לישראל באופן סדיר ולשווק אותם החל מהשנה הבאה. עדיין לא ברור אם כלי הרכב כבר עברו תקינה אירופית.

על-פי הערכות בענף, חברת "המאגר" נמצאת כיום במו"מ לשיתוף פעולה בתחום השיווק והשירות של כלי הרכב הסינים עם אחד מיבואני הרכב הגדולים בארץ. משה כדורי, בעל זיכיון הייבוא, שוהה בסין ולא ניתן לקבל את תגובתו. לפחות עוד שלוש סוכנויות ייבוא בוחנות ייבוא לישראל של כלי רכב סינים, אם כי על-פי ההערכות הייבוא לא יחל בשנתיים הקרובות.