דודי קוכמייסטר נבחר למנכ"ל מיזם המדיה קונצ`רטו שיעסוק ברכישת מדיה בטלוויזיה

המיזם שיתחיל לפעול בינואר משותף למשרדי הפרסום יהושע TBWA, גיתם BBDO, יורו ישראל (לשעבר צרפתי שטרנשוס זמיר), דרורי-שלומי וליניאל DDB

דודי קוכמייסטר נבחר לתפקיד מנכ"ל מיזם המדיה קונצ`רטו, המשותף למשרדי הפרסום יהושע TBWA, גיתם BBDO, יורו ישראל (לשעבר צרפתי שטרנשוס זמיר), דרורי-שלומי וליניאל DDB. כך נודע ל"גלובס".

קוכמייסטר, שפעיל בענף הפרסום מזה כ-19 שנה, החל את דרכו כאיש מכירות בחברת השילוט מקסימדיה, בה התקדם עד לתפקיד סמנכ"ל תפעול וכספים. משם עבר לתפקיד מנהל מכירות בערוץ 10, בהנהלתו הראשונה, ולאחר מכן עבר ל"גלובס", שם כיהן כמנהל מסחרי. קוכמייסטר סירב להתייחס לידיעה.

עוד נודע כי המיזם צפוי להתחיל לפעול רשמית בינואר, ויעסוק בשלב ראשון בעיקר ברכישת מדיה בטלוויזיה. בשאר המדיות ימשיכו המשרדים לרכוש את המדיה באופן עצמאי באמצעות מחלקות המדיה שלהן, שימשיכו לפעול. כמו כן, יטפלו מחלקות המשרדים בתקציבים שאינם יכולים להתנהל בפול המשותף, בגלל ניגודי אינטרסים.

בתחילת השנה החלו משרדי הפרסום גיתם BBDO ויורו ישראל להפעיל אופרציית מדיה משותפת. מיזם זה הוקם לאחר שלא צלחו נסיונות להפעיל בארץ את חברת המדיה OMD מקבוצת אומניקום, שאמורה היה ללכד את כוחם של גיתם BBDO, יהושע TBWA דרורי שלומי וליניאל DDB, המשתייכים כולם לקבוצת הפרסום הבינלאומית אומניקום.

הרעיון היה להקים מה שמכנים בעולם MEDIA CLUB, שבו - בשונה מהמיזם הנוכחי - לא הוקמה חברה נוספת ועצמאית, הטיפול במדיה נעשה בכל גוף בנפרד והמיזם התייצב מול אמצעי המדיה בשני ראשים. אולם, חיבור בין שני משרדים אלה לא נותן להם את הכוח הדרוש והמסה הקריטית מול המדיה, ולכן כבר מהשלב הראשון לא הסתירו המשרדים את כוונתם למשוך למיזם בהמשך משרדים נוספים - בין היתר את השותפים ב-OMD ליניאל ויהושע.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", החליטו משרדי הפרסום יהושע TBWA, גיתם BBDO, יורו ישראל (לשעבר צרפתי שטרנשוס זמיר), דרורי-שלומי וליניאל DDB לחבור למיזם מדיה משותף, שיפעל כחברה נפרדת מהמשרדים.

על-פי המתכונת עליה הסכימו המשרדים, ימשיכו להתקיים מחלקות המדיה של כל משרד ומשרד, אך הגוף המשותף, שינוהל על-ידי מנכ"ל נפרד, יסגור את ההסכמים מול המדיה, וכן יתמודד כגוף עצמאי במכרזי מדיה. בתקציבים שבהם יזכה או בכאלה שהמשרדים ולקוחותיהם ירצו, יטפל הגוף החדש גם בתכנון. הכוונה הייתה מראש להעמיד בראש החברה איש מדיה, שאיננו נמנה עם המשרדים השותפים בו.

משרד הפרסום גיתם BBDO סיים את החציון הראשון של 2004 במקום השישי בטבלת המשרדים, עם היקף תקציבי פרסום של 15 מיליון דולר. יהושע TBWA מוקם במקום השמיני עם 11.2 מיליון דולר וצרפתי במקום התשיעי עם 9.4 מיליון דולר. ליניאל DDB ודרורי שלומי לא נכללו ב-20 המשרדים הגדולים