איגוד המפרסמים: "במכרז ערוץ 2 חסר נושא מרכזי ורב חשיבות"

מנכ"ל האיגוד, תלמה בירו, שתייצג את המפרסמים בוועדת האתיקה של הרשות השנייה, קובלת על כך שהוועדה טרם החלה לפעול לקביעת "המותר והאסור בפרסומות"

מנכ"ל איגוד המפרסמים, תלמה בירו, נבחרה לייצג את איגוד המפרסמים בוועדת האתיקה של הרשות השנייה, שאמורה לגבש קוד אתי מוסכם למותר ואסור בפרסומות. כך נודע ל"גלובס". קוד אתי זה אמור להשתלב כחלק מתנאי המכרז על הזיכיון החדש להפעלת ערוץ 2.

עוד נודע, כי השבוע פנתה בירו במכתב אל הנהלת הרשות השנייה, בין היתר אל המנכ"ל, מוטי שקלאר, סמנכ"ל הטלוויזיה, איילת מצגר וסמנכ"ל האסטרטגיה, נחמה לאור, בו היא קובלת על כך שלמרות הכוונה לגבש כללים חדשים למותר ואסור בפרסומות, עד תחילת נובמבר טרם נקבעה לוועדה ולו פגישה אחת.

"כאיגוד המייחס חשיבות מרובה לנושא", כותבת בירו, "אנו רואים בחומרה רבה את העובדה שעדיין לא מצאתם לנכון לזמן אותנו ואת חברינו הפרסומאים לוועדת האתיקה של הרשות. גם מתוך תחושת אחריות כלפי הגופים המתמודדים במכרז לערוץ 2, אנו מבקשים להאיץ בכם, שכן כל חמשת הקבוצות אשר רכשו את ספר המכרז מחזיקות כעת בידיהן מסמך חסר, אשר נושא מרכזי ורב חשיבות נגרע ממנו".

לתזכורת היא מוסיפה: "בפגישה רבת המשתתפים שנערכה בתחילת ספטמבר במשרדי איגוד המפרסמים, בה נדון גיבושו של קוד אתי מוסכם, הוחלט כי נציגי איגוד חברות הפרסום ואיגוד המפרסמים, בכפוף לאישור הנהלותיהם, יצטרפו לוועדת האתיקה של הרשות השנייה כדי לנסות ולגבש יחדיו כללי אתיקה שיהיו מקובלים על כל הגורמים הרלוונטיים בענף. בפגישה האמורה, בה השתתפו נציגי כל הגופים המשדרים בישראל בצד נציגי הרשות השנייה, מועצת הכבלים והלוויין, המפרסמים והפרסומאים, סוכם פה אחד כי ההחלטה האמור תיושם במהרה ואף נקבע לה מועד סיום משוער: נובמבר 2004.

"בהודעה לעיתונות אשר התפרסמה למחרת, ב-6 לספטמבר, אף מצוטט מוטי שקלאר באמרו: 'אני מקווה כי בכוחות משותפים נפעל באחריות ובמהירות לגיבוש הקוד האתי עד לחודש נובמבר, על מנת שניתן יהיה להנחות את הגופים המשתתפים במכרז לערוץ 2 לגבי הדרישות האתיות המתבקשות מהם'.

"מתוך הבנה לעבודתכם המרובה הכרוכה בהכנת המכרז לערוץ 2, המתנו בסבלנות עד ליום 20 בספטמבר - יום פרסומו. אז גם החלה תקופת החגים וגם אותה כבר צלחנו. אנו מצויים היום בשלהי אוקטובר אך מועדים לפגישות וועדת האתיקה, ולו לפגישה פותחת - אין.

"אנא העבירו בהקדם האפשרי אל נציגי האיגודים רשימת תאריכים מוצעים לפגישות, כדי שנוכל להתכנס יחדיו במהרה ולהאיץ את התהליך שכולנו תמימי דעים לגבי חשיבותו ונחיצותו", כתבה בירו.