רוב נגד שטרית: מסתייג מההצעה להפחית את המיסים על ניידות ומכמונות מהירות של המשטרה

לדבריו, אם זה חשוב, שמשרד התחבורה והמשטרה יקצו לנושא משאבים וכספים משלהם

מנהל רשות המיסים, איתן רוב, מסתייג מהצעת שר התחבורה, מאיר שטרית, להפחית את המיסים על ניידות ומכמונות המהירות של משטרת התנועה. שטרית העלה את ההצעה, בנימוק שזה יקטין את שיעור תאונות הדרכים.

"לאור הצפי ל-2005, באוצר אין כוונה לתת הקלות או פטורים לרכבים שונים, ואף לא להרחיב את היקף הפטורים הקיים. אם זה חשוב, שמשרד התחבורה ומשטרת ישראל יקצו משאבים וכספים לטובת העניין מתוך סדרי העדיפויות שלהם", אמר רוב. היום ניתן פטור לציוד לחימה - קומנדקרים, נ.נ., טנדרים ורכבים מסוג "המר".

רוב הדגיש כי לאור הצרכים, אין כוונה באוצר להקטין את הכנסות המדינה ולכן, אם משרדי הממשלה חושבים שמשהו נחוץ עליהם לשנות את סדרי העדיפויות שלהם, אמר.

רוב הוסיף, כי בכוונתו להרחיב מאוד את פעילות השטח, להעמקת הגבייה ולטיפול במעלימי הכנסות. רוב בישר גם על "מהפכת האינטרנט" במס הכנסה, בשיתוף עם שע"מ - אגף הטכנולוגיה של רשות המיסים.

בין הצעדים המתוכננים, הרחבה ניכרת של השרותים המקוונים והגברת השימוש באינטרנט. מדובר בהכנסת סימולטור לחישוב תשלומי מס, ואפשרות לקבל באינטרנט מידע על ביצוע עסקאות נדל"ן.

עוד מדובר בהרחבת האפשרות לבצע בעתיד את כל תשלומי המיסים באמצעות האינטרנט. כבר בחודשים הקרובים ניתן יהיה לשלם חובות מס, לרבות קנסות וריבית פיגורים, וכן בגין צ`קים שלא כובדו. אפשר יהיה גם לשלם ולדווח על ניכויים.