רוזנהויז לעובדי שופרסל: "רוצה הסכמה"; ההסתדרות: "הוא מנותק"

שלח מכתב לעובדים בו ניסה להצדיק את הקפאת השכר, אך מכתבו התקבל בדחייה

מנכ"ל השופרסל, אפי רוזנהויז, עשה היום (ד`) צעד נוסף כדי לשכנע את העובדים להסכים לצעדי התייעלות ובהם הקפאת שכר למשך 5 שנים, באמצעות מכתב ששיגר לכל העובדים ברשת, אולם מכתבו הקבל בדחייה.

במכתב לעובדים אומר רוזנהויז, כי שופרסל פועלת בענף התחרותי ביותר במשק, וכדי לשמור על מעמדה, היא חייבת לבצע תהליך עמוק של שינוי. לדבריו, השלב הבא בתוכנית ההבראה נועד לשמור על מעמד שופרסל כרשת המובילה בישראל, ו"אני משוכנע שהמפתח להצלחת המהלכים הינו שבשיתוף פעולה הדוק עם נציגות העובדים".

רוזנהויז מאשר במכתבו, כי הרשת מבקשת להקפיא את השכר בשנים הבאות, אך אינו מציין בכמה שנים מדובר. הוא טוען, כי העלות הממוצעת לשעת עבודה ברשת היא הגבוהה ביותר בענף הקמעונאות, ו"כפי שהנהגתי בעבר, ברצוני להגיע להסכמה עם נציגות העובדים וההסתדרות בכל המהלכים הקשורים להעסקת עובדים ברשת. השלמת מהלכים אלה ואחרים תבטיח את הביטחון התעסוקתי של כולנו ואת הרווחיות של החברה לה אתם שותפים".

ועד עובדי הרשת וההסתדרות דחו את הדברים והם ישקלו הערב אם להיענות להזמנת ההנהלה לקיים מחר (ה) ישיבת מו"מ.

מחזיק תיק המסחר בהסתדרות, יורם אורנשטיין, אמר ל"גלובס": "מכתבו של רוזנהויז התקבל ברשת בגיחוך. המכתב מצביע עד כמה המנכ"ל מנותק מהשטח. הוא כנראה אינו מודע ליחס המחפיר שלו זוכים העובדים בסניפי הרשת.

"בנוגע לדרישותיו אני מודיע בריש גלי, שלא נסכים להקפאת שכר לתקופה כה ארוכה, במיוחד נוכח העובדה שברשת הזו למעלה מ-75% מהעובדים מקבלים שכר מינימום".

יו"ר ועד העובדים, אריאלה סיסו, אמרה: "אנו עדיין שוקלים אם להגיע בכלל לפגישה עם נציגי ההנהלה, משום שכל כוונתם היא להכתיב גזירות שציבור העובדים לא יקבל בשום פנים ואופן".