נמל חיפה עדיין לא התאושש מהשביתות, הוא "פקוק" ואינו מאפשר שירות סביר לתעשיות המייצאות. כך טוען נשיא התאחדות התעשיינים, עודד טירה, במכתב למנכ"ל צים, ד"ר יורם זבה.
במכתבו קורא טירה לחברת צים להעביר את שטעון מכולות החברה לנמל אחר במזרח התיכון, "כדי להציל חלקים רבים של התעשייה המייצאת". שטעון משמעותו טיפול במטענים העוברים דרך נמל חיפה כנמל ביניים, ולא כיעד סופי, כך שלמעשה ניתן להחליף את נמל חיפה בנמל אחר באיזור.
באחרונה איימה צים להפסיק להשתמש בנמל חיפה כנמל שטעון, עקב השביתות ההולכות ומתרבות בנמלים בארץ.
אחת הסיבות לכאוס בנמל חיפה, אומר טירה, היא שחברת צים ממשיכה לשטען מכולות בקצב שעשתה בעבר. והתוצאה היא, שכיום נמצאות בנמל חיפה אלפי מכולות של "צים" המיועדות לשטעון וגורמות, כאמור, "לפקק" בנמל ולפגיעה בייצוא.
מנכ"ל צים, ד"ר יורם זבה אמר בתגובה, כי צים מכירה את מצב העניינים בנמל, ולכן גיבשה הסדרים מיוחדים על מנת להמשיך ולתת את השירות הטוב ביותר ללקוחותיה. לדברי זבה, יותר מ-40% ממשלוחי השטעון של צים כבר אינם עוברים בנמל חיפה. עוד אומר זבה, כי צים מתכוונת להוציא את כל משלוחי השטעון מחיפה כפי שהודיעה באוגוסט השנה, וזאת במהירות האפשרית".
לדברי זבה, לצים אין התנגדות לבדיקה של גוף בלתי תלוי לגבי הסיבות לקשיים בתפקודו של נמל חיפה ולתפקודם של יתר הנמלים בארץ.
ברשות הנמלים טוענים, כי בשבועות האחרונים חוסלו רוב הפיגורים בנמלים, בעיקר בנמל חיפה והתפוקות הוגברו והן מתקרבות לרמה של לפני השביתה הגדולה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.