המשטרה מצאה ראיות להעמדה לדין של בכירים ברמדיה, וכנגד גורמים במשרד הבריאות

רמדיה: "המשטרה לא עשתה עבודה רצינית נכנעה לתכתיבי דעת קהל"

שבועות אחדים לפני מלאת שנה להתפוצצות פרשת רמדיה, ממליץ צוות החקירה המיוחד של המשטרה להעמיד לדין בכירים ברמדיה בחשד לגרימת מוות ברשלנות. עורכי הדין של רמדיה, בראשם עו"ד רלי לשם, כינסו הערב מסיבת עיתונאים במטרה להוקיע את המשטרה על כי נחפזה, לטענתם, להמליץ על העמדה לדין מפאת ה'פחד מהלחץ הציבורי'.

משטרת מחוז מרכז סיימה היום (ד') את חקירת פרשת רמדיה והעבירה את חומר הראיות לעיון פרקליטות מחוז מרכז לצורך קבלת החלטות. כידוע, כתוצאה מהיעדר ויטמין בי 1 בפורמולות הצמחיות שיובא מהומנה הגרמנית, נפגעו תינוקות רבים, ושניים אף מתו.

עורכי הדין של רמדיה אמרו היום במסיבת עיתונאים בתגובה על המלצות משטרה: "בחודש האחרון ההורים 'יושבים' על משטרה הכי חזק והמשטרה פוחדת שב-7 בנובמבר, במלאת שנה לתחילת הפרשה, ישאלו למה לוקח שנה לעשות חקירה".

"האירוע המרכזי בפרשה קרה בהומנה. באה משטרת גרמניה ועושה חקירה יסודית ועדיין לא הגיעה למסקנות, ופה, בספיח של האירוע, כבר מחליטים להעמיד לדין. מישהו פה עשה עבודה לא רצינית ונכנע לתכתיבי דעת הקהל". עוד נאמר מצד אנשי רמדיה: "לא ראינו את חומר החקירה, אפשר להאשים אותנו מבלי להאשים את משרד הבריאות?"

על פי הערכות של גורמים במשטרה הראיות בתיק עשויות להוביל לכתב אישום גם נגד בכירים במשרד הבריאות.

ברמדיה מסבירים כי עד עתה לא הגיעה אליהם כל הודעה פורמלית לגבי הכוונות להגיש כתבי אישום, וכי כל ידיעותהים בנושא ניזונות מהודעות שקיבלו הכתבים מהמשטרה. חדות התגובה של רמדיה , לדבריהם באה על רקע חדות צעדיה של המשטרה.

"רמדיה פעלה באחריות לאורך כל הדרך לפי ההוראות וההנחיות. בטרגדיה מסוג כזה לצערנו ישנה נוסחה לפיה צריך למצוא אשמים בישראל. הואיל והיצרן, לצערה של רמדיה, נמצא מחוץ לישראל, המשטרה העדיפה לחפש את המטבע מתחת לאור הפנס".

לגבי נטילת האחריות מצד רמדיה אמר עו"ד לשם: "נושא האחריות עלה מספר פעמים בשנה האחרונה. אנו מבחינים בין אחריות פלילית שלא קיימת במקרה של רמדיה ומנהליה, לבין אחריות ציבורית כלפי הלקוחות שקנו מוצר ששמו רמדיה".

במשטרה אמרו היום: "חקרנו עשרות אנשים וגורמים הקשורים לפרשה, ואני שמח שהיום סיימנו את הפרשה, תוך שאנו מגישים ראיות ממשיות לפרקליטות כנגד כמה מהחשודים בחשד לגרימת מוות ברשלנות".

לאחר שהתפוצצה הפרשה, מונה צוות חקירה מיוחד, ובראשו עמד ראש צוות החוקרים במשטרת מחוז מרכז, ניצב משנה אבי מנצור.

"חקרנו עשרות אנשים וגורמים הקשורים לפרשה, ואני שמח שהיום סיימנו את הפרשה, תוך שאנו מגישים ראיות ממשיות לפרקליטות כנגד כמה מהחשודים בחשד לגרימת מוות ברשלנות", הוא אמר.