מטען חבלה התפוצץ בעת סריקות חיילים אחר מינהרה להברחת נשק סמוך לציר פילדלפי

סוכל פיגוע של פלשתיני שתכנן לדקור חיילים בקלנדיה; פלשתיני נפצע בעימות עם מתנחלים

מטען חבלה התפוצץ היום (ה') אחה"צ סמוך למוצב קרדון בציר פילדלפי. באותה העת עסקו חיילי הנדסה בסריקות אחר מינהרה להברחת נשק.

כוחות צה"ל עצרו היום במחסום קלנדיה מצפון לירושלים גבר פלשתיני, כבן 40, שהגיע למחסום, כאשר הוא מצוייד בסכין ובמיכל חומצה באמצעותם ביקש לתקוף את חיילי המחסום.

חיילי המשטרה הצבאית המאיישים את המחסום הבחינו, כי הגבר הפלשתיני לבוש מעיל וביקשו ממנו לעבור בגלאי המתכות לפני שהצליח להתקרב אליהם. לאחר-מכן בבדיקה התגלו הסכין ומיכל החומצה והגבר הפלשתיני נעצר. בתשאול הוא אמר לחיילים שביקש לתקוף אותם כדי לנקום על התנהגות צה"ל בשטחים. החשוד הועבר לחקירה בשב"כ.

בתוך כך, הבוקר הרסו כוחות צה"ל באיזור קלקיליה שני בתים של משפחות מחבלים, אשר ביצעו פיגוע ירי בכביש חוצה ישראל בו נהרגה ילדה ישראלית לפני כשנה.

ברצועת עזה נמשכו גם היום תקריות הירי בין פלשתינים לבין כוחות צה"ל. במהלך הלילה ירו פלשתינים שתי פצצות מרגמה האחת לעבר התנחלות

צעיר פלשתיני נפצע היום, במהלך עימות בין מתנחלים לפלשתינים, על רקע מסיק זיתים.

כתבת עתי"ם דיווחה, כי שלושה נערים מהיישוב שבות רחל ו' ירדו למסיק הזיתים, השייך לפלשתינים, ולטענתם הותקפו על ידם. עוזר קצין הביטחון של היישוב שהגיע למקום ירה מספר יריות שפגעו, ככל הנראה, בפלשתיני.

שלושת הנערים ברחו מהמקום וזהותם ידועה למשטרה. עוזר קצין הביטחון של היישוב עוכב לחקירה ביחד עם שלושה פלשתינים נוספים.