שמואל בלנק, מנכ"ל החברה לאוטומציה במנהל השלטון המקומי התפטר הערב

ההתפטרות עקב עקב חילוקי דיעות קשים עם יו"ר החברה, משה אלקסלסי

שמואל בלנק, מנכ"ל החברה לאוטומציה במנהל השלטון המקומי התפטר הערב (ה') מתפקידו, עקב חילוקי דיעות קשים עם יו"ר החברה, משה אלקסלסי. כך נודע ל-"גלובס".

בלנק כיהן בתפקידו כמנכ"ל החברה כ-4 חודשים בלבד. גורמים מעורבים טענו הערב כי בלנק נימק את התפטרותו לא רק בחילוקי דיעות קשים עם היו"ר, אלא גם בהתערבותו של אלקסלסי בעבודתו השוטפת של בלנק. אמנון זך, דירקטור בחברה לאוטומציה, המכהן גם כיו"ר מנגנון וכוח אדם בחברה אישר את הידיעה ומסר בתגובה כי התגלו בין השניים כמה אי הבנות והוחלט להיפרד ברוח טובה "אין לנו בעיה מקצועית עם בלנק, הבעיה היתה בין היתר דרישתו לקבל תנאים שאינם אופיניים לחברה ממשלתית כמו החברה לאוטומציה".

המנכ"ל הקודם של החברה, עופר גור-אריה, התפטר אף הוא מתפקידו כעבור שנה בשל חילוקי דיעות קשים עם היו"ר. גור-אריה מסר בתגובה: "התפטרותו של בלנק אינה מפתיעה אותי לאור העובדה שהיו"ר מנסה בעצמו להיות מנכ"ל, אלא שהוא חסר את הכישורים הבסיסיים במכשור".

עוד נודע כי בשבוע שעבר הוצא סמנכ"ל הכספים של החברה, דני קמחי, לפניסה מוקדמת, לדברי זך "בגיל 60 עם 35 שנות ותק בתפקיד הוצא קמחי לפנסיה מוקדמת כי הגיע הזמן לרענן את השורות".

החברה לאוטומציה עוסקת במתן שירותי מחשוב לרשויות מקומיות ונמצאת בבעלות המרכז לשלטון מקומי (60%) ומשרד הפנים (40%).

לא ניתן היה להשיג הערב את תגובתיהם של אלקסלסי ובלנק.

יו"ר המרכז לשלטון מקומי, עדי אלדר, מסר בתגובה: "אמנם החברה לאוטומציה בבעלות המרכז, אך היא פעולת כחברה עצמאית נפרדת לכל דבר וענין. לצורך כך יש לה יו"ר פעיל ומנכ"ל ולמרכז אין התערבות בכל הקשור לנושאים מקצועיים. בכל מקרה, הנושא יידון בישיבת ההנלה הקרובה של המרכז".

גורמים במרכז השלטון המקומי מסרו כי יאיר לייפר המכהן כסמנכ"ל החברה לאוטומציה ימלא את מקומו של בלנק כשהכוונה הסופית היא למנותו כמנכ"ל קבוע.