קיבוץ שפיים ישלם מס במיליוני ש' בגין העבירות המיוחסות לגזבר לשעבר

רשות המיסים אישרה הגילוי מרצון של הקיבוץ ותעניק חסינות מפני הליכים פליליים לרוב המעורבים

רשות המיסים אישרה הליך של גילוי מרצון לקיבוץ שפיים. כך נודע ל"גלובס". באישור ההליך, למעשה מקבלת רשות המיסים את דיווחי הקיבוץ באשר לעבירות מיסים שנעשו על ידו.

פועל יוצא מכך הוא הענקת חסינות פלילית לכל אותם גורמים המוזכרים בדיווחי שפיים. החסינות הפלילית חלה על הגורמים הרלבנטיים בקיבוץ, למעט הגורמים שהקיבוץ הגיש נגדם תביעה - הגזברים לשעבר יהודה דורון ויזהר ברום, והיועץ פרופ' יורם קרול.

לאחר שהתעוררה פרשת דורון, שהקיבוץ טוען שמעל בכספיו, פנה הקיבוץ לרשות המיסים, בבקשה לקיים הליך של גילוי מרצון. מדובר בהליך במסגרתו מגלה הגורם הפונה עבירות שביצע, ומוקנית לו חסינות פלילית בפני עבירות אלה.

בחודשים האחרונים נערכו ברשות המיסים בדיקות של הדיווחים שהגיש הקיבוץ, שנערכו בידי משרד רו"ח ברלב.

על-פי דו"ח זה, בוצעו בקיבוץ עבירות מס בתשלומים לא מדווחים, וכן באמצעות "קופה קטנה". בימים האחרונים אישרה רשות המיסים את ההליך, לאחר שהגיעה למסקנה, כי דיווחי הקיבוץ נכונים.

במסמך עליו חתום מנהל מחלקת החקירות ברשות המיסים, יום-טוב זוהר, נאמר, כי הרשות מקבלת את הדיווחים על-פי דו"ח ברלב ומאשרת את ההליך של גילוי מרצון.

אי לכך, תינתן חסינות פלילית לגורמים המוזכרים בדו"ח, בכפוף להגשת תצהירים מצידם, וכן בכפוף לתשלום המס על ידי הקיבוץ בתוך 30 יום. נודע, כי מדובר בתשלום מס בסדר גודל של מיליוני שקלים.

פרקליטת הקיבוץ, עו"ד מרים רוזנטל, מסרה בתגובה: "אנו לא מודים ולא מכחישים".