אביו ואחיו של בנימין נתניהו - בין החותמים על קריאה לסירוב פקודה בעת ההתנתקות

פרופ' בן-ציון נתניהו וד"ר עידו נתניהו, אביו ואחיו של השר בנימין נתניהו, חתמו על קריאה לסרבנות בעת ביצוע תוכנית ההתנתקות. הקריאה הופצה בסוף השבוע בבתי הכנסת ברחבי הארץ.

בקריאה נאמר, כי "הגירוש והעקירה הם פשע לאומי ופשע נגד האנושות, גילוי של עריצות, רשעות ושרירות לב, המכוון לשלול את זכותם של יהודים, באשר הם יהודים, לחיות בארצם". החתומים קוראים למתיישבים לסרב לקבל את הפיצויים ו"להתנגד בפועל לעקירה, אך מבלי לפגוע בבני עמם".

עוד נאמר: "אנו קוראים לממשלת ישראל שלא לתת לצה"ל ולמשטרה את הפקודה הזאת, הבלתי חוקית בעליל, שאסור לתת אותה ואסור לבצעה, ולמנוע בכך קרע בלתי הפיך בצבא".

על הקריאה חתומים, בין היתר, מאיר הר-ציון שלחם תחת פיקודו של אריאל שרון ביחידה 101; יוסי בן-אהרון, לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה; פרופ' עזרה זוהר; פרופ' הלל וייס; וד"ר יצחק שווה, שהיה מועמד הליכוד לנשיאות המדינה בסוף שנות ה-70. באותו עלון פורסמה גם קריאתם של רבנים לסירוב פקודה, תוך הבעת תמיכה בדבריו בנושא של הרב הראשי לשעבר, הרב אברהם שפירא. 38 מבין 55 הרבנים מכהנים בתפקידים שונים ביישובים ביהודה ושומרון.

בין אלו בולטים: הרב משה מלכה, ראש המכינה הקדם-צבאית בית-אל; הרב זלמן מלמד, ראש ישיבת בית-אל ורב היישוב בית-אל ב'; בנו, הרב אליעזר מלמד מהר ברכה; הרב דב ליאור, רבה של קרית ארבע; הרב משה לוינגר מחברון; הרב מנחם פרומן, רב היישוב תקוע; והרב אליעזר ולדמן, ראש ישיבת "ניר" בקרית ארבע.

לרבנים מהשטחים הצטרפו רבנים גם מחלקים אחרים של הארץ. הבולט בהם הוא הרב אברהם צוקרמן, ראש ישיבת בני עקיבא בכפר הרוא"ה. עוד ברשימה: הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת ההסדר ברמת-גן; הרב דב ביגון, ראש "מכון מאיר" בירושלים; ורבנים מישיבת "מרכז הרב" בראשותו של הרב אברהם שפירא.