רכז האנרגיה באגף התקציבים במשרד האוצר, אמיר שביט, אמר, כי לא סביר שמשרד האוצר יעלה בתקופה הקרובה את המס על התדלוק בגז. מס זה הוא נמוך מאוד, ועומד על 5% משיעור מחיר הגז (כ-2.5 שקל לליטר).
לדברי שביט, "לא סביר שנעלה את המס, בזמן שהחלטנו רק לאחרונה להפחית משמעותית את המיסוי על החלפים (המערכות המותקנות בכלי הרכב כדי להתאימם לתדלוק בגז - ד.ח.). עם זאת, אנחנו מעדיפים שלא להתחייב פורמאלית על אי העלאת המס".
בכך הגיב שביט על דרישות של יו"ר איגוד יבואני הרכב, יקי אנוך, ושר התחבורה, מאיר שטרית, להבטיח שלא להעלות את המיסוי לתקופה ארוכה כדי לעודד את התדלוק בגז, הידידותי לסביבה. השניים הופיעו בסוף השבוע בכנס בנושא תדלוק בגז, שיזמו אמישראגז, איגוד יבואני הרכב, סובארו ומלרז.
תדלוק בגז (גפ"מ) הוא ענף חדש בארץ, ורק באחרונה החלו לקום תחנות דלק ראשונות ומוסכי הסבת מכוניות בנזין לגז. מדובר בגז המשמש גם לחימום ולבישול ביתי. האוצר העניק הקלות במס בגלל שהתדלוק בגז נקי סביבתית הרבה יותר מבנזין וסולר.
שטרית אמר, כי יש לקבוע תקופה של 10 שנים שבמהלכן לא יועלה שיעור המס על הגז, כדי לעודד שימוש במוצר זה. במדינות רבות באירופה יש חדירה משמעותית מאוד של תדלוק בגז בשנים האחרונות, עד כדי 20%-10% מכלל התדלוקים (לרוב רכב ציבורי).
אנוך אמר בכנס, כי הוא פסימי לגבי החדרת התדלוק בגז, בעיקר בגלל נושא המיסוי. "ענף הרכב בארץ הפך פרה חולבת של האוצר, כאשר כל הזמן מנסים לחלוב עוד ועוד מיסים מיבואני הרכב. אין לי ספק שאם לא תהיה התחייבות באמצעות חקיקה, נמצא עצמנו שוב במחירי גז יקרים יותר, כפי שהיה לגבי מחירי הסולר לתחבורה. ללא התחייבות לקבע את מחיר הגז, אף אחד לא ישקיע בתחום זה", אמר אנוך.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.