ספיחי מינויי הנגבי: אילן שלגי הורה להעביר מתפקידם 3 בכירים במשרד איכות הסביבה

נימק את החלטתו במשבר אמון מול אלה שלא מנעו המינויים; הולנדר: לשלגי אין סמכות להדיחם

מ"מ השר לאיכות הסביבה, אילן שלגי, הורה להעביר מתפקידם שלושה בכירים במשרד, בשל מעורבותם לכאורה בפרשת המינויים הפוליטיים של השר לשעבר, צחי הנגבי.

שלגי פנה אתמול (ד') לנציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, וליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בדרישה להורות על העברתם מתפקידם של סמנכ"ל כ"א, יורם הורביץ; היועצת המשפטית, עו"ד רותי רוטנברג; והחשבת, יעל אליאב.

נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, הגיב היום (ה') לדרישת שלגי ואמר כי הסמכות לחקור ולהורות על העברה מתפקיד של עובדי מדינה נתונה לנציבות שירות המדינה בלבד.

הולנדר הורה לשלגי להמתין לממצאי החקירה המשטרתית ולהנחיות הנציבות בסוגיה זו. לדבריו, עד שהחקירה המשטרתית לא תסתיים, אין עילה משפטית ואין אפשרות לדרוש הסקת מסקנות אישיות על-ידי בכירי המשרד לאיכות הסביבה.

הולדנדר קובע כי דרישת שלגי להעביר את העובדים מתפקידם אינה עולה בקנה אחד עם המצב המשפטי הקיים.

שלגי נימק את החלטתו במשבר אמון מול הפקידות הבכירה על רקע קביעת המבקר כי הם לא מנעו מהנגבי להוציא לפועל מינויים פוליטיים.

לפני מספר ימים פנה שלגי לשלושת הפקידים הבכירים ובקש מהם להסיק מסקנות אישיות, משלא קיבל התייחסות לדרישה החליט לפעול להעברתם מתפקידם.

גורמים במשרד לאיכות הסביבה מתנגדים לכוונתו של שלגי. "שלגי הגזים! החלטתו לפטר שלושה אנשי מפתח על רקע דו"ח המבקר היא לא סבירה. הוא מטיל מורא ומחזיר את המשרד לימי הנגבי. המסר שלו לעובדים זהה למסר של הנגבי - תיזהו ממני".

לדברי הגורמים, ראוי היה להמתין למסקנות המשטרה ואז לפעול. "ידוע לכל שהפקידות ביצעה את הוראות השר, מי שצריך לתת את הדין זה הנגבי ולא אותם עובדי מדינה שחששו לאבד את משרתם ונאלצו להיכנע לתכתיביו", אמרו.

באוגוסט האחרון פרסם מבקר המדינה, השופט בדימוס, אליעזר גולדברג דו"ח חמור במיוחד על מינוים פוליטיים שביצע צחי הנגבי בעת שכיהן כשר לאיכות הסביבה.

הדו"ח קבע, כי הנגבי רמס ברגל גסה את החוק וכללי המינהל התקין וגרם לפוליטזציה בשירות הציבורי, והשתמש במשאבים ציבוריים לקדם עניינים אישיים-פוליטיים.

דובר המשרד לאיכות הסביבה, סירב להתייחס לידיעה.