שמחה במשרדי "הבונדס" בניו-יורק: הנשיא מצא עבר שוב את בחינת NASD בשעתיים ורבע במקום חמש שעות

סורת היא בארגון הבונדס, שהנשיא הישראלי מקבל שירותי מורה פרטי לאורך השנים עד שהוא מסיים את הבחינות בהצלחה

שמחה שורה בימים אלה במשרדי ארגון הבונדס בניו-יורק: נשיא הארגון, יהושע מצא, עבר שוב את הבחינה המקצועית של האגודה הארצית של סוחרי ניירות ערך (NASD), כנדרש ע"י הרשות הפדרלית לניירות ערך (SEC) אחרי שנתיים בתפקיד.

ארגון הבונדס רשום באגודה כברוקר-דילר, שכפוף לתקנות SEC ולפיכך נשיאו, כמו כל עובד מקצועי בארגון, חייב לעבור בחינה מקצועית קשה שלש פעמים: עם כניסתו לתפקיד, לאחר שתי שנות כהונה ולאחר חמש שנות כהונה.

בחינות אלה היו תמיד בעיה עדינה לארגון הבונדס. כל נשיאי הארגון ישראליים ומטבע הדברים שליטתם באנגלית, כמו גם בתקנות NASD, אינה תמיד מושלמת. מסורת היא בארגון הבונדס, שהנשיא הישראלי מקבל שירותי מורה פרטי לאורך השנים עד שהוא מסיים את הבחינות בהצלחה.

גדעון פת, שהיה נשיא הבונדס לפני מצא, אמר בראיון לגלובס ב-2001: "לנתי שרוני (הנשיא שקדם לפת) נדרשו שנתיים כדי לעבור את הבחינות. אפילו מאיר רוזן (הנשיא לפני שרוני), אדם עם מטען, נזקק לשנתיים כדי לעבר. אני נכשלתי פעמיים ועברתי בפעם השלישית". (הכוונה לבחינה הראשונה; עד להצלחה בבחינה, הנשיא מכהן באופן בלתי רשמי ואין לו זכות חתימה).

מצא, לעומת זאת, עבר את הבחינה הראשונה בפעם הראשונה, ב-2001, כנראה להפתעתו של פת, שרמז באותו ראיון שאינו מאמין כי מצא יעבור את הבחינה בניסיון הראשון ולפיכך הוא, פת, לא יוכל לסיים את התפקיד "מפני שלא יהיה מי שיוכל לחתום על הצ'קים".

מצא שופע חדווה בימים אלה: "בבחינה השניה עמדו לרשותי חמש וחצי שעות. אני סיימתי בשעתיים ורבע. הבוחן אמר לי, 'מעכשיו איש לא יוכל לומר לך שאתה אדם זקן; אתה האדם הכי צעיר שהכרתי". (בבחינה אין מקבלים ציון, אלא רק 'עובר/לא עובר').

--- ומה תכניותיך אחרי חמש שנות כהונה?

"אלוהים גדול. ברגע שמדינת ישראל תאמר ליהושע מצא חזור הביתה, אני אורז את החפצים ועולה על המטוס הראשון לתל-אביב".

לפי הערכות, שכרו של נשיא הבונדס נע בין 250 אלף ל-300 אלף דולר בשנה. הוא נהנה גם משימוש בדירת שרד במנהטן, שעלותה נאמדת בכ-9000 דולר בחודש ומהטבות רבות אחרות.