נדחתה בקשת גלקסו וזאבי לעכב התשלום מכלל אינווסטמנט האוס לעו"ד שגב

השופטת סירוטה: "אין להעלות על הדעת מצב שבו כל הליך שננקט לצורך מימוש הזכייה, יהווה נסיבה חדשה לצורך הגשת בקשה לעיכוב ביצועו של פסק הדין"

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה את בקשתם של קבוצת גלקסו, גד זאבי, ונושאי משרה בכלל אינווסטמנט האוס, ביניהם גלעד רבינוביץ, לעיכוב ביצוע פסק הדין שניתן באפריל 2003 לפיו חויבה כלל אינווסטמנט לשלם לעו"ד יוסף שגב 2.4 מיליון דולר. על פסק הדין הוגש ערעור התלוי ועומד בבית המשפט העליון.

בעקבות בקשת עיכוב ביצוע ראשונה שהוגשה על-ידי כלל אינווסטמנט הורה בית המשפט המחוזי לצמצם את התשלום המיידי של החוב לסך של 26 מיליון שקל.

השופטת, שרה סירוטה, ציינה בהחלטתה, כי חרף העובדה שכל בקשותיהם של המבקשים לעכב את ביצוע פסק הדין וצו הפרוק נגד כלל אינווסטמנט נדחו, סבורים המבקשים שטענותיהם צריכות להידון מחדש. אולם לדברי השופטת, עיון בטענות המבקשים לא שיכנעו אותה, כי יש מקום לעיכוב ביצוע פסק הדין.

השופטת קיבלה את טענת המשיב, באמצעות עו"ד אופיר נאור, לפיה פרוקה של חברת זאבי נאמנות ומימון אינה בבחינת נסיבה חדשה בגינה ראוי לדון שוב בבקשה לעכב את ביצוע פסק הדין. זאת, מאחר שהפרוק אינו אלא הליך נוסף שננקט לצורך מימוש פסק הדין.

לדברי סירוטה, אין להעלות על הדעת מצב שבו כל הליך שננקט לצורך מימוש הזכייה, יהווה נסיבה חדשה לצורך הגשת בקשה לעיכוב ביצועו של פסק דין אותו מבקשים הזוכים לממש.

השופטת הוסיפה, כי המבקשים אינם מוכנים להעמיד בטוחה לתשלום החיוב הכספי עד להכרעה בערעור, וכי אין לייחס משקל משמעותי למצבם הכלכלי ולטענותיהם בעלמא כי יקרסו כלכלית עקב מימוש פסק הדין.

הבקשה נדחתה והמבקשים חויבו בהוצאות בסך 10,000 שקל. (ת.א 2289/90).