רשות השידור 2: עורך "מבט" ציטרין מבקש מביה"ד לבטל הודעת הפיטורים שהוצאה לו

טוען: השימוע היה למראית עין בלבד והופליתי לרעה לעומת עיתונאים אחרים שהועסקו ללא מכרז

עורך "מבט", בן-ציון ציטרין, פנה היום (ג') לבית הדין האיזורי לעבודה בת"א, בבקשה להמשיך את העסקתו ולבטל את הודעת הפיטורים שנשלחה אליו.

ציטרין טוען, באמצעות עו"ד בני כהן, כי רשות השידור פנתה אליו בפברואר השנה בהצעה לשמש עורך מבט. הובהר לו כי יועסק בחוזה אישי ובמאי השנה נחתם ההסכם ואז הוא התפטר מעבודתו הקודמת.

לדבריו, ניסיונו העיתונאי איפשר לו לעמוד בשלל המשימות המורכבות שנתקל בהן והוא זכה לשבחים מצד הממונים עליו. ואולם, חודשים לאחר תחילת עבודתו, מצא עצמו בתוך מערבולת קשה של יחסים מתוחים בין גורמים שונים "שמצאו בו שק איגרוף וחבטות".

ציטרין טוען, כי מצא עצמו בתוך מאבק בין אגודת העיתונאים בירושלים לבין רשות השידור, על רקע דרישות האגודה לקיים מכרז לתפקידו. בנוסף, מצא עצמו בעימות מול משרד השר הממונה על רשות השידור, על רקע תחקיר שערך, המתייחס להיבטים שונים בפעילות משרד התמ"ת בכלל ומרכז ההשקעות בפרט.

ציטרין מציין, כי זומן לשימוע בפני סמנכ"ל כוח אדם, תחילה בהתראה של ימים ספורים בלבד, מה שלא איפשר לו להיערך כהלכה. בשימוע נכחה גם היועצת המשפטית של הרשות, עו"ד חנה פונדמנסקי-מצקביץ. לטענתו, בשימוע התברר כי קודם לשימוע, כתבה היועצת המשפטית מכתב לסמנכ"ל, שעותקים ממנו נשלחו לשורת בעלי תפקידים ברשות, ובו הערות פוגעניות כלפיו.

בין היתר טענה, כי לציטרין אין כלל ניסיון כעורך וכי אינו כוכב, לא על פי מהות ולא לפי ניסיונו. משסירבה להתנצל, הגיש נגדה ציטרין תביעת דיבה, אך היא לא נמנעה מלהמליץ על פיטוריו.

ציטרין טוען, כי השימוע היה הליך של מראית עין בלבד, הן מפני שהסמנכ"ל אימץ את חוות הדעת המשפטית באופן עיוור והן מפני שההחלטה מבוססת על חוות דעת של היועצת המשפטית, שנגדה הגיש תביעת דיבה.

ציטרין טוען, כי ברשות השידור מועסקים עיתונאים רבים, שלא התמודדו על משרתם בדרך של מיכרז, כמו יואב לימור ועודד גרנות. מסיבה לא ברורה, מפעילה הרשות דווקא כלפיו את כללי המינהל, המחייבים אותה, ורק לגביו קובעת, כי יש לבטל את ההסכם עימו, בנימוק שלא התמודד עליו בדרך של מכרז.

לטענתו, אף אם הרשות מבקשת שלא להמשיך את יחסי העבודה, הרי משעה שחתמה על ההסכם, היא אינה יכולה להתעלם עוד ממצבו ולזרוק אותו ככלי שאין בו חפץ.