אי ודאות לגבי המשך כהונתו של דוד ביטון כיו"ר ועד העובדים הצפוני בחברת החשמל - בעקבות הבחירות למועצת העובדים

ביטון: יש לי רוב במועצה * המתמודד נגדו, דבידה: אני זה שעומד לנצח

אתמול (ב`) התקיימו הבחירות למועצת העובדים במרחב חיפה והצפון בחברת החשמל. כפי שהיה צפוי, הבחירות היו צמודות, ועד ליום ה` בערב לא ניתן יהיה לדעת מי הזוכה בבחירות לתפקיד יו"ר הוועד הצפוני.

היו"ר הנוכחי, דוד ביטון, שהוא גם מ"מ יו"ר הוועד הארצי, התמודד בקרב צמוד מול חבר מזכירות העובדים, יעקב דבידה. לתוצאות הבחירות בוועד הצפוני משמעות רבה גם לגבי תוצאות הבחירות במישור הארצי.

בימים הקרובים ייוודע מי יהיה היו"ר הבא של הוועד הארצי- ביטון או יו"ר ועד העובדים בדרום, ניקו צרפתי. את יו"ר הוועד הארצי אמורים לבחור נציגי מועצות העובדים שנבחרים בימים אלה על ידי העובדים במרחב הצפון, מרחב הדרום ומרחב ירושלים. סיכוייו של צרפתי נחשבים לטובים יותר, שכן מעולם לא היה יו"ר ועד ארצי, שהוא נציג הצפון. ביטון מחליף מזה כשנה וחצי את יו"ר ועד העובדים המנוח, יורם אוברקוביץ ז"ל.

אתמול בחרו עובדי חברת החשמל במרחב חיפה והצפון את 54 נציגיהם למועצת העובדים. אלה כאמור יבחרו ביום ה` הקרוב את היו"ר הצפוני הבא. נציגים אלה מצטרפים ל-40 נציגים קיימים של סקטורי המהנדסים, ההנדסאים והאקדמאים במועצת העובדים אשר נבחרו בשלב מוקדם יותר.

94 חברי מועצת העובדים הם אלו אשר בוחרים בהצבעה חשאית את יו"ר ועד העובדים במרחב הצפון. לפי הערכות ראשוניות במטה של דבידה, נראה כי עשויה להיות הפתעה ומספרם של חברי המועצה התומכים בדבידה מהווים מעל מחצית מקרב חברי המועצה.

בניגוד לדבידה, במטה של ביטון אומרים, כי ביטון הוא זה שניצח בבחירות למועצת העובדים והוא צפוי להיבחר לקדנציה נוספת כיו"ר הוועד הצפוני.