הסקרים האחרונים מנבאים נצחון אלקטורלי לג'ון קרי; אחוזי הצבעה גדולים ב"מתנדנדות"

צפוי שיעור הצבעה של 80% בפלורידה * סקר זוגבי צופה 311 אלקטורים לקרי לעומת 213 לבוש

חגיגת הדמוקרטיה הגדולה בעולם מתקיימת כעת בארה"ב. כ-180 מיליון בעלי זכות הצבעה בארה"ב מצביעים בשעה זו באלפי קלפיות הפזורות ברחבי המדינות השונות. בשעה 2:00 לפנות בוקר (שעון ישראל) תסגר הקלפי הראשונה ותחל מלאכת ספירת הקולות הרשמית.

בשעות שלפני סגירת הקלפיות, החלו להשתרך תורים ארוכים בכניסה לקלפיות ומבדיקה של רשתות הטלוויזיה הגדולות, עולה כי שיעור ההצבעה הכללי הצפוי יעמוד על 65%-70%, זאת לעומת 51.2% שהיו בבחירות לנשיאות בשנת 2000. נציין כי על פי סקרים מוקדמים שנעשו בארה"ב, שיעורי הצבעה גבוהים יתרמו לסנטור קרי אלקטורים רבים יותר, מאשר לנשיא המכהן ג'ורג' בוש.

נציין עוד כי במדינת פלורידה, אחת המדינות המתנדנדות, צפו ברשת CNN שיעור הצבעה עצום של 80%.

סקרים שהחלו להתפרסם כשעתיים לפני נעילת הקלפי הראשונה, החלו להצביע על פתיחת פער מצידו של קרי, כאשר אחד הסקרים הקיצוניים ביותר, ניבאו 213 אלקטורים בלבד לנשיא בוש לעומת 311 אלקטורים למתמודד לנשיאות סנטור ג'ון קרי. נזכיר כי על מנת להבחר לנשיאות, דרושים 270 אלקטורים בלבד.

הסנטור קרי מקווה בעיקר לאחוז הצבעה גבוה שיכול לתרום לנצחונו, וכמו כן, לאחוזי הצבעה גבוהים בקרב הצעירים האמריקנים. על פי סקרים מוקדמים שנעשו כבר לפני מספר ימים, מסתמן כי קרי יגרוף יותר מ-50% מקרב קולות הבוחרים מתחת לגיל 30, בעוד שבוש צפוי לגרוף כ-37% מקולות הבוחרים הצעירים.