זליכה הטיל גזירה חדשה על עובדי הסקטור הציבורי: בקרוב ישלמו מס על ארוחות וטיולים

במשרדי הממשלה לבדם נהנים העובדים מהטבות שונות בהיקף כספי שנתי של 700 מיליון שקל

חסל סדר בזבוזים וחגיגות על חשבון משלם המיסים הישראלי. החשב הכללי במשרדי האוצר, ד"ר ירון זליכה, הנחה היום (ד`) את כל משרדי הממשלה לוודא, כי תעשה זקיפת ההטבה בגין סבסוד פעילויות רווחה והטבות אחרות בתלושי המשכורת של העובדים.

מדובר בהטבות בהיקף כספי שנתי של מעל ל-700 מיליון שקל במשרדי הממשלה בלבד, ועוד כמה מאות מיליוני שקלים בגופים ציבוריים נוספים. משמעות ההחלטה היא חיוב העובדים במס בגין סבסוד פעילויות רווחה והטבות אחרות, כמו כיבודים וארוחות צהריים. ההכנסה הנוספת לאוצר המדינה תהיה בסביבות 250 מיליון שקל.

הוראת זליכה מתייחסת למגוון פעילויות רווחה והטבות אחרות, לדוגמא: בחלק מהמשרדים ניתנות ארוחות בסכומים העולים על המותר, ללא השתתפות העובד וללא זקיפת ההטבה בתלוש המשכורת; משולם שכר דירה מגולם, ניתנים מינויים וכרטיסים שונים בסבסוד ללא זקיפת ההטבה כמחויב בחוק.

זליכה הצדיק את ההחלטה לאור העובדה, כי סכומים אלה משולמים לרוב ללא אישור כנדרש, אלא על-פי החלטות מקומיות פרטניות של נושאי תפקידים בגופים הציבוריים עצמם, וזאת למרות החובה לאמץ את כללי החשב הכללי בכלל המגזר הציבורי הרחב.

זליכה הדגיש, כי מעתה כל משרדי הממשלה והגופים הציבוריים השונים יצטרכו לשקף ולחייב במס בתלוש המשכורת כל הטבה ממנה נהנה העובד, אף אם הסבסוד שולם במישרין ע"י המשרד עבור העובדים.

זליכה הוסיף, כי מבדיקה שנערכה ע"י צוות מקצועי בינמשרדי התברר, כי במשרדי הממשלה ובגופים הציבוריים האחרים לא מבוצעות בפועל הוראות החוק, המחייבות זקיפת הטבה בגין סבסוד פעילויות רווחה והטבות אחרות שוות כסף. כן הסתבר, כי יש גופים אשר גילמו חלק מההטבות ללא אישור, ולעיתים אף באמצעות העברה ישירה של הכספים לרשויות המס, ללא שיקוף הולם בתלוש המשכורת כנדרש.

הובהר, כי ההחלטה לסרוק מחדש את כל הוצאות השכר הנלוות לתלוש המשכורת היא על מנת לוודא שההטבות שוותה כסף המשולמות בתלוש המשכורת עולות בקנה אחד עם כללי המינהל התקין.