ירי ללא הפסקה ברצועת עזה: 2 חיילים נפצעו ברפיח-ים מירי של צלף פלשתיני

החיילים נורו בעת שעסקו בבניית חומת בטון שאמורה להגן על איזור התעשייה של רפיח-ים

שני חיילי צה"ל נפצעו היום (ד') אחה"צ בהתנחלות רפיח-ים מירי צלף פלשתיני, שירה לעברם משכונת תל סולטן בעיר רפיח. אחד החיילים, נגד בשירות קבע, נפצע בלחיו מקליע שירה הצלף וחברו, חייל הנדסה בשירות סדיר, נפצע באורח קל מנתז שפגע בידו.

מצבו של הנגד שנפגע בלחי הוגדר בתחילה קשה מחשש שספג פגיעה בראשו אולם לאחר מכן התברר כי הקליע פגע בלחיו ולא חדר לגולגולת ומצבו הוגדר בינוני. שני הפצועים פונו לביה"ח סורוקה בבאר-שבע.

גורמים בפיקוד דרום מסרו, כי הצלפים הפלשתינים וכן יורי המרגמות נוהגים להשתמש בתשתית האזרחית ובמבנים אזרחיים ולבצע את הירי בחסותם מתוך הבנה שצה"ל לא ימהר להשיב באש לעבר מבנים אזרחיים. גורמים ציינו כי בשל דפוס פיגועים זה נפגעים אזרחים פלשתינים כאשר צה"ל כן יורה לעבר מקורות הירי.

בתוך כך, מתברר, כי צה"ל ממשיך גם לקראת ההתנתקות בבנייה של מערכות מיגון וחומות בהתנחלויות ברצועת עזה. שני החיילים שנפגעו, עסקו בהקמה של חומת בטון שנועדה להגן על איזור התעשייה של ההתנחלות רפיח-ים.

מדובר בחומת בטון המורכבת מרכיבים ניידים שניתן לפרק אך בכל מקרה משקיע צה"ל משאבים רבים ברכישת רכיבי הבטון ובהצבתם. לאחרונה הושלמה הקמתה של גדר מערכת משני צידיו של כביש כיסופים המוביל מתוך שטח ישראל לגוש קטיף. מדובר בגדר באורך של כ-9 ק"מ שהוקמה על-ידי חברת אל-פר.

כוחות מחטיבת גבעתי נכנסו הלילה לדרום העיר רפיח והחלו במבצע מצומצם במטרה לפנות הריסות של בתים שנהרסו ע"י צה"ל במהלך החודשים האחרונים ושממשיכים לשמש חמושים פלשתינים כמחסות. באיזור המבצע הסמוך למוצב טרמית נורו בשבועות האחרונים טילי נ"ט רבים, אש מנשק קל וכן הונחו מטענים כאשר הריסות המבנים משמשות כמחסות.