נדחתה בקשתו של מנכ"ל רשות השידור יוסף בראל להוציא צו שימנע את פיטוריו

בית הדין דחה את טענתו של בראל כי אולמרט פסול בשל מעורבות אישית לטפל בהליך הדחתו

בית הדין דחה את בקשתו של יוסף בראל, מנכ"ל רשות השידור, להוציא צו שימנע את פיטוריו. השופטת אורנית אגסי קובעת, כי לשר הממונה על רשות השידור, אהוד אולמרט, יש סמכות מכוח חוק לבדוק אפשרות של שקילת העברת המנכ"ל מתפקידו. לדבריה, תפקידו של אולמרט כשר הממונה על רשות השידור הוא בין היתר לבקר, לבדוק ולהיות מעורב בתיפקודה של הרשות, ואך טבעי הוא כי אם נמצא בשל עובדות ונתונים שנתקבלו על ידיו כי יש לשקול העברת המנכ"ל מתפקידו, הוא זה היחידי המוסמך, בנוסף למליאת רשות השידור, לעלות אפשרות זו פני הממשלה.

בית הדין דחה את טענתו של בראל, כי אולמרט פסול בשל מעורבות אישית לטפל בהליך הדחתו. אגסי קובעת: "לא מצאנו כי יש לראות במעורבותו של אולמרט כשר הממונה, או בטיעון כי אמר דברים אלה ואחרים כנגד בראל, כדי לקבוע כי יש לו קושי אובייקטיבי לשמוע את טיעוניו של בראל".

בנוסף הורתה אגסי לרשות השידור לדחות את כינוסה של המליאה לשם היוועצות עם אולמרט בעניין הדחתו של בראל ל-9 לנובמבר 2004, וזאת על מנת לאפשר לחברי המליאה ללמוד את הנושא. לדבריה, במליאת רשות השידור יושבים אנשים אשר אינם מצויים יום ביומו ברשות השידור,אלא אנשי ציבור העוסקים בתחומים אחרים, ועל מנת שכינוס המליאה לא יהיה לשווא, יש מקום כי ההודעה על הישיבה תינתן לחבריה בזמן סביר של 10 ימים לפני כינוסה. יש לתת זמן סביר גם לבראל להיערך להיוועצות של המליאה עם אולמרט.

בתחילת השבוע הגיש בראל, באמצעות עו"ד יוסף ארנון ואמיר שלום, בקשה לצו מניעה שיאסור על רשות השידור ואולמרט לפעול להדחתו. בראל טען בין היתר כי אולמרט מונע משיקולים פוליטיים זרים ופסולים, ושכל מטרתו היא להשתלט על רשות השידור.

בית הדין כאמור דחה את הבקשה. (16964/04).