מי ומי בפרשת קאר אנד גו

יצחק מן

בעל השליטה בחברת הנסיעות ספלנדיד, בעלת קאר אנג גו, שגייסה קרוב ל-90 מיליון שקל באג"ח מגופים מוסדיים והגיעה בסוף השבוע לחדלות פירעון. מן הוא בנו של משה מן המנוח, ששימש כמנכ"ל בנק טפחות במשך כ-25 שנה. קאר אנד גו החכירה כ-1,200 רכבים ועל לקוחותיה נמנו בנק טפחות, בנק המזרחי, טלעד, י.ב.מ ופלאפון. הקבוצה פעלה באמצעות שלושה סניפים - בת"א, חיפה וירושלים - כשמבנה ההנהלה ממוקם בלוד.

ברייטמן אלמגור

משרד רואי החשבון ששימש כנאמן למחזיקי איגרות החוב שהנפיקה קאר אנד גו לצורך קבלת מימון לרכישת המכוניות. משרד ברייטמן-אלמגור הוא הרביעי בגודלו בארץ ומעסיק כ-600 עובדים. יו"ר המשרד הוא יגאל ברייטמן, אשר הקים את משרדו בתחילת שנות ה-70 והיה הראשון בארץ לחבור לאחת הרשתות הבינלאומיות הגדולות - דלוייט-טוש. משרד אלמגור, עימו התמזג ברייטמן בסוף שנות ה-90, הוא מהוותיקים בארץ; מנהל המשרד המשותף, יהלי שפי, הוא יוצא אלמגור.

מעלות

חברת הדירוג שהעניקה דירוג גבוה מאוד (AA) לאג"ח של קאר אנד גו ועם קריסתה הורידה אותו ל-D (חדלות פירעון). קאר אנד גו גייסה את הכספים באצעות חברת מטרה (SPC) שהוקמה במיוחד לצורך כך והיתה אמורה להבטיח את פירעון החוב גם במצב שבו החברה נקלעת לקשיים. חברת המטרה אמורה היתה לקבל את התשלומים החודשיים של לקוחות חברת הליסינג לצורך תשלומי הריבית אך בסוף השבוע לא העבירה את דמי ההשכרה שהתקבלו מלקוחות בסף של כ-800 אלף שקל. מעלות וברייטמן אלמגור החליפו היום האשמות בנוגע לקריסת קאר אנד גו.