סופרקום נרשמה גם לבורסה מעבר לדלפק בארה"ב

עד כה נסחרה בבורסת יורונקסט בבריסל * ביום המסחר הראשון בארה"ב נסחרה המניה ב-2.4 דולר, מחיר המשקף לחברה שווי של 32 מיליון דולר

לרשימת המניות הנסחרות בבורסה שמעבר לדלפק בארה"ב, נוספה בסוף השבוע האחרון מניית סופרקום, הנסחרת גם בבורסת היורונקסט בבריסל. סופרקום ביצעה רישום כפול של מניותיה, והחל מיום שישי היא נסחרת תחת הסימול SPCBF.OB. מחיר הבסיס נקבע על 2.13 דולר למניה וכבר ביום המסחר הראשון עלתה המניה בכ-13%, למחיר של 2.4 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של כ-32 מיליון דולר.

סביר להניח כי העלייה במחיר מניית החברה - מתחילת השנה רשמה המניה עלייה של כ-300% ביורונקסט - היא תוצאה של המומנטום החיובי בפעילותה של החברה. סופרקום, המפתחת פתרונות טכנולוגיים לכרטיסים חכמים המשתלבים בפרויקטים ממשלתיים, זכתה לאחרונה במכרז של ממשלת ארה"ב לאספקת כ-50 מיליון דרכונים חכמים בחמש השנים הבאות. כמו-כן, ממשלה של מדינה אירופאית גדולה (את שמה לא מציינת החברה) רכשה מהחברה טכנולוגיות וקו ייצור של תעודות ממלכתיות מאובטחות. ייחודו של הכרטיס החכם אותו מפתחת החברה הוא בכך שהוא מאפשר זיהוי של בעליו גם לפי טביעת אצבע או הדוגמא על רשתית העין, ולא רק על בסיס תמונה.

החברה השלימה לאחרונה גיוס פרטי של כ-3.5 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים ופרטיים. טרם הגיוס, עמדה קופת המזומנים של החברה על רמה של כ-2.6 מיליון דולר. את המחצית הראשונה של השנה סיימה סופרקום עם הכנסות של כ-2.5 מיליון דולר והפסד נקי של כ-1.7 מיליון דולר.

אייל טוכמן, סמנכ"ל הכספים של החברה, ציין בהודעתה כי, "רישום המניות בארה"ב הוא ציון דרך משמעותי בהתפתחותה של החברה". טוכמן מעריך כי הרישום בבורסה האמריקנית יגביר את המודעות של עושי שוק אמריקאים, כמו גם של משקיעים פרטיים, לפועלה של החברה.

סופרקום החלה להיסחר בבורסת היורונקסט באפריל 1999. החברה גייסה אז כ-32 מיליון דולר, לפי מחיר של 10 דולר למניה, לעומת כ-2.4 דולר כיום. *