בני גאון יזרים הון נוסף למ.ל.ל בהנפקת זכויות

נמשכים הזעזועים בחברת המיחשוב: בעקבות המנכ"ל הוחלפו גם שני סמנכ"לים

חברת מלל תעשיות תוכנה החליטה להגיש לרשות ניירות ערך טיוטת תשקיף לצורך הנפקת זכויות. טרם נקבע מבנה ההנפקה והיקף הגיוס. מ.ל.ל הנמצאת בשליטת קבוצת בני גאון, לצד המייסדים יצחק שמש ועמירם שור, נדרשת לגיוס ההון כדי לשפר את איתנותה הפיננסית.

בדוחות הרבעון השני דיווחה מ.ל.ל כי להמשך פעילותה, היא מחויבת לקבלת מימון נוסף ועמידה בתוכנית אסטרטגית בתוכנית הייעלות שאימצה במטרה לשפר את תוצאותיה העסקיות. בנוסף, מנהלת החברה דיונים עם הבנקים להסדרת מסגרות אשראי מתאימות.

מ.ל.ל רשמה ברבעון השני של השנה הפסד של 2.7 מיליון שקל, שהגדיל את ההפסד החצי שנתי של החברה ל-3.5 מיליון שקל, לעומת הפסד של 4.1 מיליון שקל בשנת 2003 כולה. ההפסד החצי שנתי כמעט ואיפס את ההון העצמי של מ.ל.ל, שבחודש יוני גייסה 2.2 מיליון שקל מבעלי המניות העיקריים שלה וגאון בראשם.

במסגרת תוכנית ההבראה שגובשה בחברה פרש המנכ"ל יאיר פלדמן מתפקידו ובמקומו מונה סמנכ"ל השיווק והמכירות של מ.ל.ל, מוטי גרוסמן. בנוסף, מונה עזי נתנאל לתפקיד יו"ר דירקטוריון פעיל בחברה.

גרוסמן ונתנאל גיבשו תוכנית לארגון מחדש של החברה, הממקדת את פעילותה בתחומי ההתמחות המסורתיים - שכר ומשאבי אנוש ופיתוח מערכות משולבות, תוך הגדרת מאמצי השיווק והמכירה בארגון יעיל. הזעזועים במ.ל.ל נמשכו גם בחודש שעבר. שני סמנכ"לים, שמוליק חורי ושולי גלברג, סיימו את תפקידם בחברה ובמקומם מונו מוטי לווינשטיין וקרול רוזנווסר.

מ.ל.ל מספקת פתרונות מיחשוב בשלושה תחומים: משאבי אנוש, פיתוח תוכנה ובנקאות ושוק ההון. החברה מדווחת, כי הפסדיה במחצית הראשונה נגרמו כתוצאה מקיטון משמעותי בהכנסות, בעיקר מפעילותה בשוק ההון ובבנקאות, הפחתת מוניטין והוצאות שונות שאינן קשורות לפעילות השוטפת והפחתת נכסי מס.

היקף ההכנסות של מ.ל.ל במחצית הראשונה של 2004 עמד על 16.8 מיליון שקל, ירידה של 22% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי היווה 10% מהמכירות לעומת 20% בתקופה המקבילה . והחברה רשמה הפסד תפעולי של 1.5 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 723 אלף שקל בתקופה המקבילה. בנוסף, נגרמו לחברה הוצאות מהפחתת מוניטין וממעבר משרדי החברה של כמיליון שקל.