המפד"ל הודיעה על פרישתה מהקואליציה: "לו הקדמנו, העבודה היתה נכנסת מיד לממשלה"

אורלב: "היה כבר סיכום בין חיים רמון לאורי שני, שרק חיכו לפרישת המפד"ל"

סיעת המפד"ל הודיעה היום (ג`) בצהריים על פרישתה הסופית מהממשלה ומהקואליציה. שר הרווחה זבולון אורלב (האחרון שנשאר לאחר התפטרות של השר אפי איתם וסגן השר יצחק לוי לפני חצי שנה) קבע להגיש את מכתב התפטרותו לראש הממשלה ב-19:30 בערב בפקיעת תוקף האולטימטום שנתן לפני שבועיים ובהעדר הסכמה של שרון לערוך משאל עם על ההתנתקות.

אורלב הזכיר במסיבת העיתונאים כי הפרישה איננה צעד של מחאה אלא במטרה להביא לתוצאה פוליטית של הקדמת הבחירות. המפד"ל מעריכה כי שרון לא יכול להמשיך לשלוט בעזרת קואליציה של 55, כשבסיעת הליכוד רוב מוחלט נגד ההתנתקות ובמצב שימנע ממנו לקבל החלטות כמו העברת המקדמות למתפנים מגוש קטיף בוועדת הכספים אתמול (ב`). אורלב הודיע כי החזרה לקואליציה תהיה אפשרית רק לאחר הקפאה מוחלטת של תוכנית ההתנתקות.

הוא אמר כי לו הקדימו את פרישתם לפני חצי שנה היא היתה גורמת לכניסה מיידית של מפלגת העבודה לממשלה כאשר היה כבר סיכום על כך בין חיים רמון לאורי שני ורק חיכו לפרישת המפד"ל. במקום זה העדיפה הסיעה לשמור את הממשלה בחולשתה כדי שתוכל להשפיע מבפנים כפי שעשתה בעיקר בהפרדה בין ההחלטה על ההתנתקות שאושרה בכנסת להחלטה על פינוי היישובים שנדחתה למארס הבא.

אורלב אמר כי אלה שהפכו את ארבעת חברי הסיעה שנותרו בקואליציה לרמאים וגונבי דעת, וטוענים שהם מוכרים סחורה פגומה - רק הפריעו למפד"ל לגייס תומכים לטובת ראיון משאל עם.

אורלב גם אמר כי מי שטוען כי דחיית הפרישה ב-14 יום ומתן האולטימטום גרמה לשרי הליכוד לשנות את הצבעתם על ההתנתקות - משקר ביודעין. לדבריו זה היה מהלך עצמאי שלא תלוי בליכוד, שכן בליכוד שהיו תחת לחץ חברי מועצת יש"ע רצו אפילו להאריך את האולטימטום ל-20 יום.

אורלב דחה את האפשרות להצטרף לאיחוד הלאומי שהיא בעיניו רשימה חד- ממדית שאיננה מתאימה לדרישות המגוונות של הציונות הדתית. עכשיו שהבשיל המהלך להקדמת הבחירות, המפד"ל נערכת אליהן במפקד חברים ובבחירות פנימיות שההכנות להן יתחילו בסוף השבוע.

אורלב קרא לאפי איתם וליצחק לוי ליישר את ההדורים."אמרתי לכל אורך הדרך כי כל מנהיג שיקבל את סמכות מוסדות המפד"ל הוא חברי שלי", אמר אורלב."החלטות פיראטיות אני לא מקבל!"

ח"כ יהלום אמר במסיבת העיתונאים כי מפד"ל טרפדה את כוונת שרון לאכוף את תוכנית ההתנתקות ב"בליץ" והביאה את המערכת לרתיחה עד שאין מנוס ממנה אלא בבחירות. "לפני חצי שנה מצאנו מערכת פוליטית עוינת מימין ומשמאל והבנו שאם נלך נגדה בדרך שיגרתית רק נשבור את הראש", אמר יהלום.