חמש קבוצות קבלנים מתמודדות על פרויקט כיכר המדינה בת"א

הזוכה במכרז ירכוש את המגרש מ-150 בעלי הקרקע, ויבנה 387 דירות

חמש קבוצות מובילות של יזמים וקבלנים מתמודדות בימים אלו במכרז לבניית פרויקט כיכר המדינה בתל-אביב - 6 מגדלים, בשלושה בניינים כפולים בני 26 קומות, ובסה"כ 387 דירות. הקבוצה המפתיעה ביותר היא של הקבלן הוותיק אורי דורי, יחד עם חברת הפניקס שבשליטת יעקב שחר וישראל קז. אם תזכה הקבוצה בפרויקט, תיתן הפניקס ליווי פיננסי.

ארבע הקבוצות האחרות הן אפריקה-ישראל עם דניה סיבוס; שיכון ובינוי עם החברה-הבת סולל בונה; קבוצת אוסיף יחד עם חברת משה אביב; מליבו, בשליטת יוסי שלגי, שספק אם תגיע לשלב הסופי.

הזוכה במכרז יידרש לרכוש מ-150 בעלי הקרקע את המגרש והזכויות לבניית המרכז המסחרי בן 15,000 מ"ר. כן יהיה עליו להתחייב לבנות את כל המגדלים באופן רצוף ובבת אחת.

המשתתפים במכרז נדרשים להגיש שתי הצעות חילופיות: רכישת הקרקע בעיסקת אחוזים, או בניית הדירות בעיסקת ביצוע, תוך מכירת שירותי בנייה. תזכה הקבוצה שתגיש את ההצעה בעלת התמהיל הגבוה ביותר. הקבלן הזוכה גם יבנה חניון תת-קרקעי בן 2,500 מקומות חניה, מזה 750 מקומות חניה ציבוריים, וכן פארק בכיכר, ששטחה 80 דונם. הזוכה יתחייב לסיים את הבנייה תוך 4 שנים, עם בונוס להקדמת הסיום.

חברת וקסמן-גוברין מכינה בימים אלו את מפרט הפרויקט. מועד המסירה של ההצעות במכרז יהיה 60 יום מגמר הכנת המפרט. האדריכל הוא משרד יסקי.

הדירות יהיו היקרות ביותר בארץ. דירה בת 5 חדרים, 125 מ"ר נטו, שהם כ-180 מ"ר ברוטו, תעלה בממוצע 900 אלף דולר, לפי 5,000 דולר למ"ר. הפנטהאוזים יעלו בין 2.5 ל-10 מיליון דולר, לפי השטח. היזמים אומרים: "אין בשום מקום בת"א ובישראל מתחם בן 80 דונם, במקום כה מרכזי, עם חניון ענק ופארק, ולכן מוצדק לדרוש מחירים כאלו". חלק מהדירות מיועדות לשימוש עצמי של בעלי הקרקע.

הליכי הבנייה התקדמו באחרונה, לאחר שהחברה הפרטית, בה חברים 90 אחוז מבעלי המגרשים, נכנסה לפירוק שיתוף מרצון, בניהולו של עו"ד שוקי חורש. הוקמה ועדה מייעצת לקידום הפרויקט, שחבריה הם יו"ר הוועד, דני גולדשמידט (מבעלי מלון סינמה בכיכר דיזנגוף בת"א), היו"ר הקודם, ד"ר דוד כהן (מבעלי חברת הנדל"ן כהן פיתוח, שהיא אחד המנהלים של חברת הגז אבנר), רפי בן-יעקב, מרדכי אורבך, עו"ד דוד רום ועו"ד עמי בן-יעקב.