עסקה שנייה לקרן מרקסטון: רכשה 40% מחברת ההנדסה PRS תמורת 100 מיליון ש'

החברה עוסקת בייצור כוורות לייצוב קרקע ודיפון תעלות * תחילה תרכוש הקרן 29% מהחברה ובהינתן עמידה בתנאי סף, תרכוש עוד 11% בחלקים תוך זמן קצר * מרקסטון רכשה את המניות ממייסד החברה ארז עודד ובנו עדי

כשלושה שבועות לאחר שקרן הביי-אאוט מרקסטון, שגייסה 500 מיליון דולר, ביצעה את העסקה הראשונה שלה ורכשה את השליטה בדפי זהב מקבוצת עורק, השלימה היום הקרן רכישת 40% מחברת פי.אר.אס מדיטרניין תמורת 100 מיליון שקל במזומן (כ-22 מיליון דולר). המניות נרכשו ממייסד החברה ארז עודד ובנו עדי, אשר ימשיכו לנהל את החברה.

העסקה מורכבת משני חלקים: בחלקה הראשון רוכשת מרקסטון כ-29% מהחברה תמורת 80 מיליון שקל ובהמשך, בהינתן קיומם של תנאי סף שונים, צפויה הקרן להגדיל החזקותיה תוך פרק זמן קצר לרמה של 40%.

פי.אר.אס מספקת כוורות גיאוטכניות המשמשות לייצוב קרקע וקירות תמך, דיפון תעלות, ומניעת סחף. מדובר במוצר העשוי מגומי וברזל אשר דומה לטרסה קטנה. הוא פותח בשיתוף עם הצבא האמריקני לקראת מלחמת המפרץ הראשונה, על מנת לאפשר מעבר של לוגיסטיקה צבאית בדרכים בלתי עבירות.

הפתרונות שפי.אר.אס מספקת נועדו להקל על נשיאת עומסים במסלולים בשדות תעופה, במסילות ברזל, בשטחי אחסון, לתמוך בקירות, לחזק בסיסי גשרים וכדומה. לחברה זכויות שיווק בלעדיות באירופה, אסיה, המזרח התיכון ואפריקה.

רווחית ולא ממונפת

החברה הוקמה בשנת 1996 ומעסיקה היום כ-50 עובדים ולה מפעל ייצור בקרית גת. ככל הידוע, מדובר בחברה רווחית ולא ממונפת, בעלת תזרים חיובי ומחזור הכנסות הגבוה מ-100 מיליון שקל. מרבית הכנסותיה של החברה מתקבלות ממכירות בחו"ל. בעקבות העסקה, היא עשויה להרחיב את הפעילות בשווקים שונים. עד היום, ביצעה החברה את מכירותיה באמצעות משווקים בעולם ובאמצעות מרכז מכירות שבסיסו בנתניה.

מבחינתה של מרקסטון מדובר, כאמור, בעסקה שנייה לאחר שרכשה את דפי זהב ב-500 מיליון שקל. הקרן שמה לה למטרה להתמקד בשני סוגי השקעות: ברכישת שליטה מלאה בחברות מקומיות או ברכישת חלקים מחברות ישראליות מוטות יצוא, במטרה להאיץ את צמיחת החברות.

לאחר העסקה נותרו בקופת מרקסטון כ-430 מיליון דולר (50% מעסקת דפי זהב מונפה על ידי בנק לאומי), המיועדים להשקעות נוספות בארץ. עד ינואר 2005 עשויה קרן מרקסטון לגייס 200 מיליון דולר נוספים מגופים מוסדיים אמריקניים ולהגדיל בכך את ההון המנוהל לרמה של 700 מיליון דולר. ככל הנראה, היא צפויה לבצע בחודשים הקרובים מספר רב של עסקאות ולהיות מעורבת גם ברכישת גרעין השליטה בבזק.

מרקסטון ממצבת עצמה כקרן פרייבט אקויטי בעלת מודל סולידי יחסי, לעומת מודל של קרנות מזנין וקרנות ביי-אאוט קלאסיות, שמנסות לעיתים לאתר חברות עם מבנה מאזן בעייתי ועם בעיות ניהוליות ולהשקיע בהן. סכום ההשקעה הממוצע שהקרן תבצע צפוי לנוע בין 10 ל-25 מיליון דולר, אך היא עשויה גם לבצע עסקאות ענק, בהיקף של 100 מיליון דולר. *