אן.אם.סי מציגה: שיר עצוב על בניין משרדים

חברת המוסיקה מבית ידיעות הפחיתה 7.8 מיליון שקל בגין מבנה שהקימה באזור התעשייה של ראשל"צ

חברת המוסיקה אן.אם.סי, שבשליטת דני ידין ו"ידיעות תקשורת", מדווחת על הפסד כבד של 8.8 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה. לא הפקת תקליטור למוזיקאי קפריזי וגם לא מכת ההעתקות הפירטיות גרמו להפסד, שנבע ברובו מהפחתת נכס נדל"ן באזור התעשייה המערבי בראשון לציון, שביצעה אן.אם.סי בסכום של 7.8 מיליון שקל.

ההפחתה בוצעה בעקבות אומדן שווי שנערך לנכס, במסגרת מו"מ מתקדם למכירת כ-5,000 מ"ר משטחו, בהתבסס על התמורה שצפויה להתקבל מהעסקה ועל הערכות ההנהלה לעניין שווי המימוש.

את הקרקע למבנה, בשטח של 6.3 דונם, רכשה אן.אם.סי בנובמבר 93' ובהקמת המבנה (כולל רכישת הקרקע) השקיעה בסה"כ קרוב ל-50 מיליון שקל. החברה הקימה מבנה תעשייתי בן 3 קומות ומרתף חנייה, המשתרע על 12,700 מ"ר. פעילותה של החברה הועברה למבנה בשלהי 97' לכשליש מהמבנה החדש, שיתרתו מיועדת להשכרה או מכירה.

כבר בשנים 2002-2003 הופחת שווי הנכס, בסך של כ-7 מיליון שקל, בהתאם להערכת שמאי מקרקעין לעניין שווי המימוש שלו, בעקבות ההרעה בתנאים הכלכליים השוררים במשק בכלל ובשוק הנדל"ן בפרט.

לאן.אם.סי, העוסקת בייצור, ייבוא ומכירת קלטות אודיו, תקליטורים, קלטות וידאו ודי.וי.די, יש עוד עניין לא סגור עם עיריית ראשון, שבחודש יולי דרשה ממנה תשלום הפרשי ארנונה בגין המבנה, בגין שנים קודמות, בסך כולל של כ-11.6 מיליון שקל.

ביסוד הדרישה עומד שינוי סיווג החיוב של הבניין מתעריף של תעשייה, כפי שהיה עד עתה, לתעריף של משרדים, שירותים ומסחר, וכן חיוב בגין שטחים שלא חויבו בעבר. אן.אם.סי מדווחת, כי היא מנהלת מגעים מתקדמים עם העירייה להסדרת הדרישה האמורה מחוץ לכותלי ביהמ"ש ובינתיים ערכה הפרשה של 120 אלף שקל בספריה.

בשורה התחתונה רשמה אן.אם.סי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הפסד של 10 מיליון שקל שמחק 40% מההון העצמי של החברה (בשנת 2003 כולה עמדו הפסדי החברה על 11.4 מיליון שקל). מחזור ההכנסות של אן.אם.סי עמד על 27 מיליון שקל, ירידה של 12% לעומת התקופה המקבילה וההפסד התפעולי הסתכם ב-953 אלף שקל, לעומת הפסד תפעולי של 745 אלף שקל בינואר-ספטמבר 2003.

החברה מציינת, כי הספק העיקרי שלה, תאגיד סוני, מיזג את עסקיו עם חברת BMG, המיוצגת בארץ ע"י המתחרה הד-ארצי. ההסכם של אן.אם.סי עם סוני עומד להסתיים בסוף השנה והנהלת החברה בוחנת את האפשרויות העומדות בפניה על מנת להמשיך ולקיימו, לרבות בדרך של שיתוף פעולה עם הד ארצי. לאחרונה פנה הממונה על ההגבלים העסקיים לחברה בבקשה לקבלת מסמכים הקשורים בשיתוף הפעולה המתוכנן.

אן.אם.סי היא אחת משלוש חברות המוזיקה הגדולות בישראל, לצד הליקון והד ארצי. החברה מחזיקה כ-25% משוק המוסיקה בישראל.