הליש"ט טיפסה לשיא של 12 שנים מול הדולר

זאת בתגובה בתגובה לסימנים שהצמיחה הכלכלית של בריטניה תואץ, וכן עקב היחלשות הדולר בחודש שעבר לעומת המטבעות המובילים בעולם

הליש"ט הבריטית טיפסה לרמה הגבוהה ביותר לעומת הדולר מאז ספטמבר 1992, בתגובה לסימנים שהצמיחה הכלכלית של בריטניה תואץ, וכן עקב היחלשות הדולר בחודש שעבר לעומת כל המטבעות המובילים בעולם.

מנתונים שהתפרסמו אתמול (ג') עולה שבנובמבר נרשמה העליה החדה ביותר מאז יולי במכירות הקמעוניות ובמחירי הדיור בבריטניה. נגיד הבנק המרכזי של בריטניה, מרווין קינג, אמר שברבעון הרביעי תואץ צמיחתה הכלכלית של בריטניה. בחודש שעבר התחזקה הליש"ט ב-4.2% - העליה החדה ביותר מאז ספטמבר 2003. הדולר נחלש עקב חששות שגירעון השיא בחשבונה השוטף של ארה"ב יצמצם את הביקוש לדולר.

"נתוני הכלכלה הבריטית חזקים מאוד", אמר ג'ייק מור, אסטרטג מטבע בסניף ברקליס קפיטל בבריטניה. "השילוב של נתונים טובים מהמצופה וההצהרות האופטימיות של הבנק המרכזי של בריטניה תרמו להתחזקות הליש"ט".

הבוקר (ד') נסחרה הליש"ט ברמה של 1.9145 ליש"ט לדולר - הרמה הגבוהה ביותר מאז ה-11 בספטמבר 1992, ולאחר מכן ירדה קלות, ונסחרה ברמה של 1.9132, לעומת 1.9097 אתמול (ג'). לעומת האירו נסחרה היום הליש"ט ברמה של 69.62 פני לאירו, לעומת 69.53 אתמול. לדברי מור, "ייתכן שתוך 24 שעות תגיע הליש"ט לרמה של 1.92 ליש"ט לדולר".

"אנחנו אופטימיים לגבי הליש"ט, בגלל שהיא הולכת להרוויח מהיחלשות הדולר", אמר קמאל שרמה, אסטרטג מטבע בסניף הלונדוני של דרזדנר קליינוורט ווסרשטיין. "הדעה הרווחת כעת היא שהדולר ייחלש עוד יותר".

היחלשות הדולר עשויה לצמצם את הגירעון בחשבונה השוטף של ארה"ב, שברבעון השני תפח ל-166.2 מיליארד דולר, מכיוון שדולר חלש מייקר את הייבוא ומקדם את הייצוא.

הדולר ירד לעומת האירו במשך שבעה שבועות, ואתמול (ג') צנח לשפל שיא של 1.3336 דולר לאירו. ב-26 בנובמבר נפל הדולר לרמה הנמוכה ביותר לעומת היאן מאז ינואר 2000, ונסחר ברמה של 102.01 יאן לדולר. בנובמבר ירד הדולר גם לרמה הנמוכה ביותר מאז 1997 לעומת המטבע הדרום קוריאני.

אתמול (ג') התחזקה הליש"ט לאחר שאיגוד הבניה הלאומי דיווח על עליה של 1% במחירי הדיור בנובמבר, לאחר שבאוקטובר נרשמה הירידה הראשונה מזה שלוש שנים במחירי הדיור.