משולם לוינשטיין יוצאת לחו"ל: תרכוש 33% מאולימפיה-יורו ב-6.65 מיליון דולר

נכנסת לפעילות בהיקף גדול לבנייה למגורים במזרח אירופה, אחרי שעשרות שנים בנתה רק בישראל

חברת משולם לוינשטיין תרכוש 33% מהחברה ההולנדית אולימפיה-יורו ב-6.65 מיליון דולר. אולימפיה-יורו הוקמה כדי לרכז את פעילות חברת הנדל"ן הישראלית אולימפיה במזרח אירופה. יתר 67% ממניות החברה יהיו בידי אולימפיה-נדל"ן ישראל, הנמצאת בשליטת אוסקר כצנלסון, אלכס גור, חיים גוטרמן ויוסי בר.

על-ידי עיסקה זו, נכנסת משולם לוינשטיין לפעילות בהיקף גדול לבנייה למגורים במזרח אירופה, אחרי שעשרות שנים בנתה רק בישראל.

אולימפיה תיכננה לגייס 5.5 מיליון דולר ממשקיעים בישראל על-ידי הנפקת תעודות השתתפות בקרן השקעות - העיסקה עם לוינשטיין באה במקום הקמת הקרן.

אולימפיה-יורו תהיה מעתה החברה-האם של שורת חברות בבעלות אולימפיה, שהוקמו כדי לרכוש נדל"ן במזרח אירופה. בין היתר, היא תהיה חברת-האם של חברת רוביג - הפעילה בפולין, ושל חברת טוקנה סרוויסס - הפעילה בהונגריה.

אולימפיה-יורו היא אחת החברות הישראליות הגדולות ביותר בבנייה למגורים במזרח אירופה. היא בונה כיום 1,660 דירות בשישה פרויקטים - שלושה בבודפשט ושלושה בוורשה.

אולימפיה היא בעלת 50%-30% בכל אחד מהפרויקטים, והיתרה בבעלות משקיעים מקומיים וקרנות השקעה. החברה מנהלת מו"מ לכניסה לשלושה פרויקטים נוספים בבודפשט, וההשקעה של לוינשטיין תשמש למימון הרכישות החדשות.

בנוסף, רכשה אמש חברת לוינשטיין 4.4% ממניות אולימפיה-נדל"ן הישראלית, ב-3.4 מיליון שקל. עיסקה זו נעשתה כדי להגביר את הקשר בין שתי החברות. עפ"י שירשור, מגדילה העיסקה את חלקה של לווינשטיין בחברה האירופית ל-35%.

ההסכם בין הצדדים קובע, כי חברת לוינשטיין תיתן לאולימפיה-יורו 2 מיליון דולר, בהלוואה או בערבות להלוואה, כמקדמה על חשבון העיסקה. אם העיסקה לא תצא לפועל, תפרע אולימפיה-יורו את ההלוואה תוך 60 יום.

דירקטוריון משולם לוינשטיין אישר אמש (ג') את ההתקשרות. החוזה בין שתי החברות אמור להיחתם תוך זמן קצר.