"משהב"ט מזמין גדרות בארה"ב במקום לבחור בתוצרת ישראלית איכותית וזולה יותר"

באחרונה פרסם משהב"ט בקשה לקבלת הצעות לרשת לייצור גדרות מיצרנים בארה"ב, כדי לנצל כספי הסיוע

מנכ"ל יהודה רשתות פלדה, משה כהן, טוען כי בכוונת משרד הביטחון להזמין רשתות לגידור בארה"ב, אף שהמוצר המקביל מתוצרת ישראל עדיף בתחומי האיכות והמחיר.

כהן פנה למנכ"ל התאחדות התעשיינים, יורם בליזובסקי, בבקשה שיפעל לשינוי החלטת משרד הביטחון, והאחרון פנה בעניין בדחיפות למנכ"ל משרד הביטחון, עמוס ירון.

לאחרונה פרסם משרד הביטחון, באמצעות משלחת הרכש בניו יורק, בקשה לקבלת הצעות לרכישת רשת פלדה מרותכת ומגולוונת לייצור גדרות מיצרנים בארצות הברית, כדי לנצל את כספי הסיוע לצורך זה.

במכתבו לירון מציין בליזובסקי, כי במסגרת המפרט שפורסם, מבקש משרד הביטחון לרכוש רשתות פלדה באיכות נמוכה מהאיכות שמספקים מפעלים בישראל.

לטענת יהודה רשתות, הגדר שמזמין משרד הביטחון היא פרי פיתוח ישראלי. במפרט המצורף להזמנה לשוק האמריקני מצורפים שרטוטים מקוריים של החברה הישראלית, יהודה רשתות, במפרט טכני נחות מזה של הגדר המקורית ובשינוי המידות ל"רגל" (Feet) במקום יחידה מטרית כמקובל בישראל.

עוד טוענים בחברה הישראלית כי משך חיי הגדר, לפי המפרט האמריקני, יהיה קצר ביותר מ-50% מחיי הגדר המקורית.

במכתבו של בליזובסקי למשרד הביטחון נכתב עוד, כי בהכירו את השוק האמריקני, יהיה מחיר הגדר האמריקנית גבוה מהמחיר של חברות מישראל, העומד על פחות מ-100 שקל למטר (לא כולל התקנה).

כהן הוסיף, כי יצרני הגדרות בישראל נפגעו קשות מהמיתון ומההאטה בבנייה הציבורית, למרות הביקוש לגדרות מתכת בפרויקט גדר ההפרדה הנבנית בידי משרד הביטחון.

"אני מופתע לראות כיצד דווקא בתקופה של מיתון, בוחרים לעודד ייצור בארה"ב על פני קניית כחול-לבן, שאינו נופל באיכותו", כתב.

באחרונה סיפקה יהודה רשתות כ-20 ק"מ גדר מרותכת איכותית לגידור היקפי בעשרה כורים גרעיניים בארה"ב. כהן: "תחום הגידור אינו מפותח בקרב היצרנים האמריקניים. משרד הביטחון מעודד את האמריקנים להיכנס לתחום שהוא ענף ייצוא מוצלח של ישראל. אנחנו מפסידים פעמיים: גם לא נקבל הזמנות ממשרד הביטחון וגם נפסיד את ההזמנות לייצוא".